LITE SNACK OM HÄSTARNA

GODMORGON! Nu kickar vi igång den här dagen #LinnOlssonhets XD
 
Nej skojade bara, god morgon, har lämnat mina varma och sköna säng och bytt om och intagit bloggstunden. Sitter och äter på en mandarin och kollar på Roffe som skuttar runt på golvet samtidigt som jag funderar på vad tusan jag ska blogga om? Även fast man inte kan tro det så känner man att man inte är varm i byxorna än, det är faktiskt svårt(?) att bara blogga om ett ämne. Men det är kommer bli success!!
 
Jag tänkte i alla fall passa på å berätta vad som hänt under tiden vi inte bloggat, eller jo bloggat har vi ju fast enskilt och vet inte vilka läsare som kommer från min blogg och vilka som kommer från Vicis blogg. I år har jag och Solle varit grymma, Vi har tagit massor av vinster och placeringar upp till MSVB(120cm), vi kvalade till ridsport ponnycup finalen där det slutade med 3 ner på de 4 sista hindrena, omg vad jag blir arg när jag tänker på det....Vi startade även en MSVA (130cm) med 8 fel, tyvärr dog kameran efter 5 eller 6 hinder, don't remember. Vi deltog i elit allsvenskan sista omgången där vi var de enda ekipaget i laget som nollade. Vi slutade 5a i DM (trots att han inte var 100% ok) Vi tog globengehäng och deltog i semifinalen till globen, tyvärr drog han på sig en sträckning under första meetinget då han kraschade i ett hinder så vi missade alla globen omgångar utom en där vi hade 2 ner och sen ett tjurigt stopp från Solero, även vår sista start. Alltså är min och Soleros karriär slut, vi har gjort det sista ihop men ni kommer fortfarande kunna följa honom på bloggen eftersom att jag fortfarande kommer att rida honom ibland men även Jossan kommer ju ta över honom nu, det kan väl vara kul å se?
 
 
Och Knatte den, den omtalade KnatteFnatte som fått mest skit över sig på bloggen XD Somsagt, han var en riktig skit när jag köpte honom, fel inriden, byggd i nerförsbacke, fel muskler, istadig som en riktig jävel och gick inte att rida på. Har jobbat häcken av mig med honom, slitet som ett djur. Har gett upp några gånger faktiskt, nu senast så gjorde jag det på riktigt. Det är inte lätt att försöka hålla motivationen uppe när hästen beter sig som ett svin och alla människor runt omkring som ska stötta bara tryckte ner och ner och ner. Tillslut var jag på botten, om inte längre ner. Var inte i stallet på över en vecka och ville aldrig mer rida. Som tur var dök underbara Cissa upp precis då. Ni vet hon som hade Emil? Den underbara människan tog tag i Knatte och tömkörde honom varje dag under en längre tid innan hon och mamma tvingade upp mig. Det var motvilligt som jag satte mig upp på honom då kan jag säga, ville spy hela tiden kändes det som, för jag mådde så illa och hade sån klump i magen. MEN Cissa har fått miig att fortsätta kämpa med Knatte och hon hjälper mig till 100%. I somras började vi ta ut honom på tävling och vi har inte startat så mycket men hittills har vi massa vinster och placeringar upp till 110cm och en nolla och placering i 120cm.
 
Målet nästa år är att få mer ordning på markarbetet, han är på gång, han håller på att lära sig byta galopp nu också :D Och sen så ska vi börja lågt, bygga självförtroende innan vi går uppåt. Målet är att kvala till Falsterbo och kanske globen? ;) A ni som läser får ju se hur det går :):):)
 
 
/Elina
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0