KNATTE BÖRJAR BLI RIKTIGT BRA

Träningen idag med Knatte gick såååååå himla bra och jag är så glad! Vi har verkligen tagit oss upp ett steg till nu på trappan vilket man inte direkt kan sura över. Jag börjar kunna rida honom i form mellan hindrena nu och han följer mina hjälper väldigt bra i svängar och börjar inte bråka och hålla på där längre. Han har även blivit mycket känsligare för mina vikter, yes äntligen säger jag bara, förut har det varit som att vända en hel Siljaline men nu svänger han snabbt och smidigt med mina vikter :)
 
Shit vad mycket tid och jobb vi lagt ner på den hästen asså, men kan inte säga mycket annat än att det garanterat
 
 
är värt det, alla gånger. Fyfan vilken kapacitet hästen har. Hoppade några småskutt idag för att hitta mer exakta avstånd vilket gick sjukt bra, i början kom vi lite fel och så, är rätt ovan med att jag bestämmer nu, förut har det ju alltid varit han eftersom att jag inte kunnat komma åt honom något haha. Men sen hittade jag hur jag skulle känna och i vilka lägen som jag skulle länga och i vilka jag skulle korta för att få in dedär exakta sprången. Sista räcket låg på runt 120cm som han gjorde lekande lätt. Nu ska vi jobba på såhär vi att avstånden ska sitta i min ryggmärg, nu kommer vi höja sakta men säkert allt eftersom. Hästen ska gå 140cm och då måste han få mycket bra språng i sig :)
 
Bad mamma att fota också, både på gott och ont. Men det blir nog sista gången hon gör det i alla fall. Av 296 bilder blev ingen bättre än såhär
 
/Elina

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej!
En sak som jag vet att ni hade "på tal" förra gången ni hade igång bloggen va att Elina skulle hoppa med Braven och Victoria skulle rida dressyr på solero. Jag har för mig att victoria red solero men Elina hoppade aldrig Braven. Skulle ni inte kunna fixa att Elina hoppade med Braven och att ni filmar, skulle va så himla kul att se Braven hoppa med en renodlad hoppryttare då han hoppar som en gud och verkar ha obegränsad kapacitet så det skulle va kul att se han hoppa lite högre höjder med Elina på ryggen ;) Gärna en film när Victoria kör lite dressyr på Solero eller Knatte oxå. Håller tummarna för att ni genomför mitt förslag!! har velat se Braven hoppa högt med en hoppryttare enda sen första gången jag såg linn skutta lite med honom :D

2013-12-28 @ 01:02:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0