SOLLE TRIMMAD, PÅ VÄG TILL GAGNEF

Nu är jag upp plockad i Bromma och vi är på väg mot Gagnef, tjohooo! Solle är trimmad nu på morgonen eftersom att vi kommer komma fram för sent för att rida. Han var väldigt dryg till en början och var stark och sprang iväg, när jag försökte få honom i ett lugnare tempo så trampade han mest luft. Men efter ett tag när jag tvingat honom att gå i ett långsammare tempo så började han mjuka och därifrån kunde jag rida honom framåt så att han inte trampade lika mycket luft.

Solle tar väldigt mycket för sig och försöker komma undan hela tiden, en typiskt lat ponny är han. Så det gäller att orka stå ut när han håller på för att få igenom honom, det lönar sig till dagen efter.

Fick iaf igenom honom fint idag, hann dock inte rida så mycket på den ridningen då jag hade bråttom till skolan. Men jag hoppas att det räckte för att han ska hållas fin i helgen och inte dryga sönder :))

/Elina


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0