DAGENS RIDPASS

SHADDE
Han har vilat i några dagar nu när vi varit borta så tog ut honom på ängen för att trimma lite. Han var väldigt mjuk i traven men när jag skulle fatta galopp började han dumma sig och stanna, vägra svänga, stegra och studsa. Men efter lite bråk så gav han sig och han vart väldigt fin och mjuk! Vi har kört upp hindrena till hagen nu också så passade på att ligga och rulla på dem, mest sockerbits höga hinder, men de högsta låg runt 100 cm. Väldigt bra att ha mycket små hinder ståendes, dels så är det bra för valpen (Shadde) att få ligga och rulla lite slalom hit och dit för att han ska lära sig att hindrena kan komma plötsligt, men det viktigaste av allt är att jag måste lära mig svänga honom bättre vilket jag lätt tränar på när jag rider runt på hindrena. Avslutade sedan med ett räcke runt 100 cm som jag hoppade i en 8a, försökte svänga så tidigt som möjligt efter hindret men att samtidigt hålla kvar honom på en rund båge vilket gick bra. Fick sparka till honom några gånger innan hindret så att han hoppade ordentligt! :)
FRANS
Passade på att rida honom över vägen när det var så mysigt väder ute, länge sen han var ute och lufta sig nu så det var på tiden också! Red honom älvnes rundan där det är en del klättringsbackar så att han fick jobba på lite. Han var pigg och stark, ganska spänd också och tyckte att det var väldigt kul. Men det gör inte så mycket, han har gått så bra de andra dagarna så han kan gått och väl få busa lite.
SOLLE
Han fick sig en liten kvällspromenad han, bara få gå ut och chilla lite, tänkte jag. Han var inte speciellt taggad på det och travade och pjaffade på mest. Det är så otroligt skönt att komma ut och gå, och när man samtigt tar med sig hästen så är det två flygor i en smäll!  Solle kanske dock inte är den roligaste att ha med sig, speciellt inte nör han får för sig att det är tråkigt och gå. Ibland kan han faktiskt vara riktigt trevlig att ha med sig :D
 
/Elina

Kommentarer
Postat av: Anonym

E Frans din nu igen?:)

2012-09-10 @ 22:46:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0