RESULTAT ÅRSTA

Igår var vi somsagt på pay and jump på Årsta med Knattis. Jag är mer än stolt över honom, han skötte sig lysande från första start till det allra sista under dagen. Han började med att gå direkt på transporten vilket är ett riktigt framsteg för honom som höll på och tjafsade som tusan förut och nu på senare tid så har han bara tjafsat lite innan han gått på, igår var första gången han gick på direkt så dagen började bra!

I 110cm så var han rätt jäkla stark när jag red fram och på framhoppningen så fick jag hjälp av snälla pappiii <3 han kändes bra och jag kunde reglera honom lätt vilket kändes jätte bra! Har tränat väldigt mycket på att han ska svara framåt för min skänkel och korta sig när jag vill det på senare tid vilket är skit bra om man ligger i ett mellanläge mot ett hinder (speciellt när det blir högre) och kunna välja om man rider framåt eller kortar och lägger in ett till galopp språng. Kände att jag fick väldigt mycket respons på det vi tränat på iallafall vilket var skit kul. Han nollade 110cm

Sen debuterade vi 115 cm också, bara ett hål upp från 110cm men bara ett hål ifrån 120cm också. Han kändes mycket bättre i den här klassen och fick till riktigt fina språng på de flesta hinder, framförallt på oxrarna. Mellan 1 och 2 så fick han inte till galoppen riktigt så han slängde in lite travsteg där emellan men fick trots det in ett jätte fint språng på 2an. 3an hoppade han lite flackt och var i bommen ganska hårt men den låg kvar. 4,5&6 gick jätte bra!! På7an så låg vi i ett mellanläge så valde att lägga in ett till språng så att han skulle vara tvungen och hoppa upp sig lite ist för flackt. var i bommen lite och fick inte till något överdrivet bra språng men det funkade och bommen låg kvar. De sista hindrena gick lysande och han hade superfina språng och nolla i 115 debuten.

Han är helt fantastisk min lilla bebis häst och han kommer bli grym! Endast lite träning mellan hinder så blir vi farliga! :) film kommer

/Elina


Kommentarer
Postat av: Martina- Retard Riders

Kul! Grattis till nollorna :)

2012-10-28 @ 11:22:24
URL: http://retardriders.blogg.se
Postat av: Anonym

Hur många läsare har ni per dag?

2012-10-28 @ 15:15:41
Postat av: Li N

Kul att det gick bra, Grattis! :D

2012-10-28 @ 20:59:53
URL: http://linester.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0