dressyrpass med braven

Idag red jag ett dressyrpass på ridbanan med Braven. Han var verkligen jätte fin, avslappnad, mjuk, lätt i fram och kändes typ "pampig" för att hans gångarter var så luftiga. Riktig härlig känsla! Jag kom på att jag inte berättat för er att jag och Braven har börjat träna byten. Han är verkligen jätte duktig och tycker det är skit roligt! Vi tränar även en del galopppiruetter, vilket han också börjar sätta nu. Jag tänkte att man kunde passa på att träna lite svårare och roliga grejer nu när det ända inte finns några stora tävlingar kvar för iår. Om jag kanske skulle göra det precis innan en tävling skulle han till exempel kanske börja byta i den förvända galoppen eller liknande, det vill jag inte riskera under tävlingssäsongen. ;)
 
Roxi fick en skritt tur runt hagarna.. i mörkret.. :/ Imorgon blir det träning med någon av hästarna, har inte bestämt mig än vem jag vill ta med. Kommer troligen tvinga pappa att fota så ni får lite foton! :)
 
 
/Vicky

Kommentarer
Postat av: Mikxki

Är det inte bättre att inte lära honom byta med tanke på att det inte finns några program med byten för ponny? Tänker just på risken att de byter i den förvända

2012-11-09 @ 08:58:57
URL: http://mikxki.blogg.se
Postat av: Retard Riders- Martina

Kan du inte filma träningen? Snälla!? Ta braven isf, inte fått se er på jättelänge ju :)

2012-11-09 @ 12:47:59
URL: http://RetardRiders.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0