Birgitta träningen

Birgitta träningen igår gick super! Ibörjan var han lite ouppmärksam och lyssnade inte. Jag fick börja med något som Birgitta kallar"speedcontrol", vilket betyder att man ökar och minskar tempot under vissa skolor t.ex. öppna.  Gjorde öppna i trav längst ena långsidan och gjorde en 10-meters volt på mitten, därefter gick jag in på medellinjen och gjorde öppna - förvänd sluta - öppna - halt. Allt det gjorde jag medans jag öka och minska tempot. Han var lite irriterad i början eftersom han inte gillar när jag kräver för mkt av honom eller säger åt honom, men efter en stund fattade han grejen och var väldigt uppmärksam och framåt. 
Sen gjorde vi så att jag fick galoppera i öppna och lägga in 3 volter längst långsidan. Hans galopp blev extremt luftig och härlig under den övningen! Efter det gjorde fick jag göra serpentiner och ett enkelt byte i varje båge.
 
Det var i stort sätt det vi gjorde under träningen. Birgitta sa att Braven har blivit mycket mera stadigare, starkare och snyggare i kroppen sen senast (vilket var typ i Augusti), vilket var väldigt roligt att höra! :D Är själv väldigt nöjd över träningen, det var en av de bästa passen vi gjort tillsammans. 
 
 
/Vicky

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0