DEN NYE HAROLD

Idag red jag Harold (har döpt om Knatte från och med nu) över vägen för första gången. Tog med mig Ida ut som red på Bellman så det gick bra. Red honom väldigt kravlöst och lät honom bara gå. När vi kom tillbaka så fick Ida prova att rida Harold lite på ridbanan, hon är sjukt duktig och jag beöver verkligen ALL hjälp jag kan få från folk. Harold var iaf jätte fin när Ida red, men hon sa som alla andra- han är oriden, speciellt i galoppen. Och det är där jag har haft som mest problem. När Ida hade ridit i 10 minuter så fick jag sitta upp igen så hjälpte Ida mig lite från marken, jag skrittade och travade bara lite men såå himla fin var han. Han kommer att kunna bli riktigt bra, det svär jag på! :D


/Elina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0