sadeldoktorn

Idag kom sadeldoktorn Jimmy till stallet. Jag behövde få Bravens sadel kollad, eftersom jag har känt att han blivit lite framtung när jag ridigt honom och börjat blivit irreterad när jag sadlat honom. Jag tänkte att han skulle få kolla på Roxis sadel när han ändå var där.

Det var verkligen tur att jag fick det kollat, då både Bravens och Roxis sadel låg dåligt. Trots att Jimmy var och kolla Bravens sadel för några få månader sedan så låg den dåligt. Bravens sadel stoppade han om och ändrade bommen på. Braven har lagt på sig väldigt mycket muskler de senaste månaderna, därför låg sadeln inte bra.

Roxis sadel låg inte alls bra, han kunde inte äns stoppa den eller ändra bommen för att den skulle passa. Det ända allternativet var att köpa en ny sadel. Jimmy rotade lite i sin bil och hitta en sadel han trodde skulle passa, en Ordo Equester - Venus. Den passa super bra och jag red även en stund i den. Superskön verkligen. Den är lite speciell eftersom det bara finns en kåpa på den (för att man ska komma närmare hästen) och den är i kalvskinn. Jag köpte faktiskt den sadeln och han tog min gamla sadeln för att sälja.

Den här sadeln passar även till Braven. Roxi är inte så bred som man tror. ;)




/Vicky


Kommentarer
Postat av: M_N Melinda

bra att du fick sadlarna tillfixade .D

2012-03-14 @ 09:16:55
URL: http://munderstreckn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0