RIDPASS

Har precis kommit hem från stallet. Det vart två hästar ridna idag faktiskt, Bellman och Emil. När jag kom till stallet så var Emil borta i sommarhagen så jag började med Bellman som stog vid stallet. När jag var klar med honom så gick jag och mamma bort och hämtade Emil, Kalle, Frans och Solle i sommarhagen. Jag red Emil en sväng och sedan mockade och fixade allt annat till Belle.

Bellman
Jag red honom på ridbanan eftersom att Ida sa att jag fick hoppa honom lite om jag ville så då red jag där. I början var han väldigt spänd och jobbig, han skulle titta på allt möjligt man red förbi och var allmänt ofokuserad, speciellt på den nedre delen av banan. Men när jag ridigt igenom honom ett tag så började han släppa. I galoppen var han jätte jätte fin och jag red honom i stort sätt på långa tyglar, han glömde alla farliga saker runt omkring och koncentrerade sig på mig. Jag tog några skutt med honom och han tyckte det var jätte roligt, han bjöd på och tvekade inte en sekund. Det var ett räcke som stog framme från gårdagen med Emil som låg på 80cm.

2 bus bilder från sist jag red honom


Emil Idag & Igår
Idag fick Emil sig en riktig slappis dag. Red ut med honom på lite olika vägar runt om i stallet. Det var en liten backe som jag lät honom springa på lite upp för och det gjorde han , shit vad han längde ut stegen och han tyckte det var jätte roligt. Mötte upp Jossan och Frans på en väg också så då red vi runt på lite vägar med dem. Han tog även förhållningar väldigt bra idag. Fina hästen vill bara ut och tävla med honom nunununu!!

Igår hoppade jag somsagt Emil lite, dock ensam då jag inte hann vara med och träna för Unni. Vi hade bara ett räcke framme som låg på 80 cm som vi låg och rullade över. Det var inga som helst problem, han bjöd på glatt och tyckte det var väldigt roligt. Det känns verkligen som att hans fjant stopp  börjar försvinna *pepparpeppar* Men jag hoppas det, skulle verkligen vara skönt! :D Fick tyvärr ingen att filma eller att ta kort, fast det gjorde inte så mycket då ljuset inte var något vidare.. Men ska ta nya kort någon dag snart! :)



/Elina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0