Resultat

För det första försov vi oss och fick STRESSA i stallet, det har aldrig hänt förut. Sen åkte vi till fel anläggning och sen gick mitt hårnät sönder. Jag hade 4minuter på mig att rida fram till första klassen med Roxi..


LA:1 Roxelina

På framridningen var Roxi seg och vägrade gå framåt. På tävlingsbanan var hon exakt likadan. Man får skylla sig själv eftersom jag bara han rida fram i några minuter. Jag var ändå riktigt besviken på mig själv efteråt, så efter jag hade ridigt var jag tvungen att vara ensam en stund och att samla mig lite. Vi fick trots allt 64,47%. Roxis gamla ägare, Linda, var där och kollade också men jag han inte prata med henne så mycket eftersom jag for iväg snabbt från ridhuset efter ritten.


LA:1 Brave Heart

Han kändes väldigt bra på framridningen. Jag ställde igenom honom i båda varven, gjorde lite skolor och övningar. Inne på banan blev han lite stressad eftersom han var ensam inne i ridhuset, men det gick väl helt ok, jag var nöjd. Vi fick 68,68% och placerade oss 2:a.

De som vann var Ingrid och Milous Pandora Toosie, Ingrids häst är halvsyskon till Braven och har samma uppfödare. :D


LA:P1 Roxelina

Hon var väldigt fin på framridningen. Hon var allert och lyhörd men en aning stark. Inne på tävlings banan var hon nästan likadan fast lite starkare och segare. Jag failade lite i öppnorna men slutorna var fina, ökningarna gick väldigt dåligt, i serpentinerna i galopp blev hon för öppen i formen och hon lyssnade inte alls i enkla bytena. Men jag var mycket nöjdare den här klassen än den första, vi fick 57,63%.


LA:P1 Brave Heart

Han var riktigt fin på framridningen, dock lite övertänd. Jag skrittade säkert 25minuter av 35minuters framridning. Inne på banan var han först fin men då börjar en konstig musik och Braven blir jätte stressad, då bad pappa dem att sänka musiken. Sedan är det några tjejer som går in och ut från ridhuset som han blev väldigt rädd för (jag hade lust att skrika "KAN NI STÅ STILLA ELLER?!" men naturligtvis gör jag inte det). Så allt det pajja hela programmet, jag var besviken eftersom jag visste att vi skulle kunnat gjort det 1000gånger bättre. Men vi fick ändå 62,63% och det räckte till en fjärde plats. Och vinnaren vann ju på ungefär 63% så det var ju inte så jätte långt ifrån. :)



Mer bilder får ni imorgon! Bilderna tagna av Linnea Schalander ( http://www.catchthemoment.n.nu/ )

/Vicky


Kommentarer
Postat av: Gunilla Ingvarsson

Så vacker han är på sista bilden

2012-03-26 @ 09:44:01
Postat av: Linda

RoxeLina har blivit så fin! :) Men du, jag undrar hur du gör med ditt hår, det såg riktigt snyggt ut! :)

2012-03-28 @ 11:02:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0