ÖVERPIGG SKIT

Herregud hur ska Solle klara av att stå i en vecka till? Han är helt galen. Han har nu vilat i en vecka och gått i en stor hage som han vandrar runt i. Han får inte springa och ska egentligen stå i box eller liten liten sjukhage. Vi vet hur jobbig han blir så han får gå i en stor hage ensam som han kan gå runt i.

Igår eftermiddag skulle jag och mamma gå en promenad med honom i den sköna kvälls solen. Kan bara säga att vi kom 100 meter MAX innan vi fick lov att vända. Han pjaffar fram, han studsar, han biter sig själv i bogen och mig i armen och ställer sig på bakbenen och hoppar fram.

Usch, jag vill INTE tänka på hur han kommer vara om ytterligare en vecka, jag kan verkligen inte förstå hur han kan bli så över tänd så fort... Kan säga såhär, just nu är jag inte sugen på att sätta mig på honom, iaf inte om en vecka. Men vem vet, han kanske blir någorlunda lugnare under ryttare? ;)

Gammal bild

/Elina


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Jag lider med dig. Min ponny blev också halt nu bara dagar innan första tävlingen för i år. Nu har han stått i tio dagar...

2012-03-03 @ 22:46:29
URL: http://shettisfeber.blogg.se/
Postat av: Vera

Vad jobbigt! Men kan du inte longera honom när du ska börja rida honom sen? Alltså typ innan varje ridpass så att han får bort lite överskottsenergi? Det kanske kan göra honom någorlunda lugn att rida i alla fall.

2012-03-04 @ 18:06:11
URL: http://pawnienordarna.blogg.se/
Postat av: Anonym

Har du tagit bort energin från maten? Man måste räkna om när hästen står :) Har man räknat rätt behöver man bara ta bort krafften :)

2012-03-05 @ 20:03:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0