EMIL ÄR DUKTIG

Omg, senast jag red var i fredags (om man inte räknar med idag då) Visst är det sjukt? förstår ni hur många dagar det gått utan att jag suttit på en häst? Okej, det har bara gått 4 dagar, men det känns verkligen som en EVIGHET!

Idag red jag iaf Emil och det gick jätte bra. Red i den stora sommarhagen med stockar i som nu har tinat helt och hållet, såå skönt! Han kändes väldigt fin och väldigt lätt, hade inte alls mycket i händerna. Han var riktigt fin i galoppen också och kändes väldigt luftig och lätt. Jag rullade även några gånger över de små stockarna ute i hagen som inte är så speciellt mycket hopp då de ligger på 30 cm. Men all träning är bra för Emil med något som det är lite höjd på så tänkte att jag kan lika gärna rulla över några gånger. Emil sög på som ingenting och var riktigt glad. För mig var det markarbete då han inte hoppade över dem, jag varierade hans galoppsprång mellan stockarna då jag känner att jag behöver träna på det. Jag är väldigt nöjd och han fick vanligtvis in 7 galoppsprång och sen när jag kortade fick han in 9.
Kunde säkert hållt på att mixa och trixa mer och lägga in både längre och kortare avstånd men det får bli en annan dag, man ska sluta när det går bra och han ska känna att det är roligt! :)

Imorgon kanske det blir hoppträning med honom för Unni, super roligt. Var ju ett tag sen sist nu. Åh jag är så taggad på att tävla med honom, håller på att kika runt lite, en tävling som vi har planerat iaf är Färingsö den 30 april.


Det är jag och Filippa (Unnis dotter) som kommer att träna för Unni imorgon.

/Elina


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0