JAG VILL VARA EN ROSA HÄST SOM BAJSAR FJÄRILAR

Nu när det är sommar och varmt och skönt ute hela nätterna så låter vi våra hästar gå ute på natten i de stora sommarhagarna vi har! Dock går inte alla hästarna ute på natten, men alla får vara ute tills sent på kvällen. Frans och Solle sover bland annat inne, endast pga att Solle blir lite orolig längre in på kvällen, men vi ska försöka ha honom ute någon natt nu i sommar, han har blivit bättre på det. Frans får hänga på Solle in på kvällarna som sällskap, dom två är alltid sällskap till varandra! :)
 
Jag tycker att alla hästar ska få känna att de är hästar, speciellt på sommaren. Att se alla hästarna strosa omkring i en flock, softa i solen och ha skönt.  Vill ju nästan gå ut och vandra runt med dom och leka att jag är en häst, ser så mysigt ut, speciellt i kvällssolen :).
 
Släpper ni era hästar på bete och låter de gå ute på nätterna?
 
 
/Elina

Kommentarer
Postat av: Anna

Våra hästar går i en ganska stor gräshage. Vi tar dock in dom vid 11 på kvällen då dom ställer sig vid grinden och gnäggar då. (Dom är lite trötta). Så dom sover inne på nätterna, men sen när det blir varmare kommer vi självklart ha ute dom dygnet runt om det går ^^

Jag håller verkligen med dig om att hästar ska få vara hästar! :)

2012-06-23 @ 10:53:37
URL: http://www.powerponys.blogg.se
Postat av: Ida

Mina ponnyer (ett russoch en d-ponny) får inte gå på bete av just dom andledningarna att russet haft fång och vi vill inte att hon skall få det igen då det tog runt 2 månader att bli bra trots att det var bara "lite". Och d-ponnyn får inte gå på bete konstant pga. han blir enorm fet! Och för att han blir svuller i bakbenen av för mkt mat. Och för att vi inte vill rulla runt på tävlingsbanan ;) Men självklart får dom gå ut och beta. Dom går ute i beteshagen på natten och in i "svälthagen" på dagen ;)

2012-06-23 @ 23:46:11
Postat av: Ellinor Essen

Våra hästar brukar gå ute året runt.
Är det jätte isigt i backen så tar vi självklart in dem eller om det är väldigt kallt ute.
Annars så går dem ute, det finns ju en anledning till varför hästar får vinterpäls ;)

Men mina ponnyer brukar klippas för att jag ska kunna hålla igång dem och då går de med täcke/täcken på sig :)

2012-06-25 @ 16:01:16
URL: http://rwl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0