TANKAR KRING 2013

Har en massa tankar i skallen just nu om lite planer kring Shadde och tävlingarna 2013. Han är somsagt 6 år och fortfarande då unghäst, och väldigt orutinerad. Iår tänker jag ligga och rulla i avdB klasser trots att han kvalar in till avdA, jag ser ingen direkt anledning att gå in i avdA med honom eftersom att året ändå bara ska gå ut på att både han och jag ska skaffa och rutin samt få bra rundor och känna oss säkra i det vi gör. Målet är att om allt flyter på som det gjort hitils så ska jag starta honom 120 i höst. Jag  har som mål att hinna rida några 120 redan iår så att det inte blir helt nytt för oss nästa år. Nästa år är han 7 år gammal och då är det tänkt att allvaret ska börja för oss, det målet jag satt upp för 2013 är att vi ska kvala oss ner till Falesterbo The Tour of Amateurs, ni kan läsa om den HÄR. För att kvala dit så behöver man samla poäng i 120 och 125 klasser under terminen.
Han anstränger sig inte speciellt mycket när det ligger på 110cm
 
 
Jag hoppas att allt går som planerat, att vi hinner starta några 120 klasser iår med bra resultat så att vi känner oss trygga och säkra tillsammans så att vi nästa år kan få igen den här lugna uppstarten och rocka banan. Såklart ska jag ta det väldigt lugnt även nästa år och inte rida mot klockan varje gång. Men har vi haft bra flyt i banan och allt känns bra så why not, försöka lite kan man ju alltid göra.
 
Det skulle vara så sjukt kul att kvala ner dit, speciellt om man skulle lyckas ta sig hela vägen till finalen så att man får rida inne på deras gräsbana! Det är verkligen ett mål jag har med min ridning, att någon gång rida på den banan. Det är så roligt med stor häst, man behöver inte vara bäst för att kunna vara med i olika cuper. Ska kika runt lite och se vad som finns att välja mellan, nästa år ska vi iaf delta i någon! :)
 
/Elina
 

Kommentarer
Postat av: agnes

Ni passar som handen i handsken! :)

2012-07-15 @ 21:06:19
URL: http://agnesfallman.blogg.se
Postat av: Felicia

Låter klokt! Häftigt att få rida på falsterbo ;)

2012-07-16 @ 13:45:10
URL: http://feliciahedlund.blogg.se
Postat av: Amanda

Ni är jättefina tillsammans!:)

2012-07-16 @ 21:14:45
URL: http://teamfronas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0