DAGEN

Hej på er gosisar! Jag har precis kommit hem från stallet för en liten mellan landning. Jag är ensam hemma fram tills på fredag så det blir mycket fram och tillbaka genom skogen på cykeln, hehe. Men aja, det är inte så många dagar så jag överlever nog ;) Åkte till stallet 8 imorse eftersom att det bara är Frans och Solle som står inne just nu på nätterna så sköter jag dem själv. Red över vägen på Solle och han var väldigt fin som han varit nu den här tiden jag har ridit honom och så skuttade jag lite, han var väldigt pigg och glad när han fick hoppa lite. Men annars var han finfin!
 
När jag tog in Stormis och Shadde sen så upptäckte jag att Shaddes sko hade vridit sig lite så hovslagaren kommer runt 3 tiden så ska snart slänga mig på cykeln igen. Jag red iaf Stormis också en sväng fast bara på vägarna runt hagarna och han var finfin som vanligt! :)
 
Jag förberedde även gröt som jag ska ge till Emil sen samtidigt som jag pysslar med honom en massa när jag kommer upp igen, världens mysigaste kille!
 
 
Saknar den här lilla fläckiga mannen
 
/Elina

Kommentarer
Postat av: matilda sundberg

vad tycker du om min blogg ?? :D
svara gärna :)
www.essebestinett.blogg.se

fin blogg ni har :D

2012-07-10 @ 17:08:12
URL: http://www.essebestinett.blogg.se
Postat av: Victoria

Jag tror jag har missat något, vad är det där för häst? :)

2012-07-10 @ 19:02:27
URL: http://evvm.blogg.se
Postat av: Anna

varför ger ni gröt till Emil?:))

2012-07-11 @ 12:52:23
URL: http://ponnytravarnas.blogg.se
Postat av: Anna

varför ger ni gröt till Emil?:))

Svar: Han har alltid fått det, och han älskar det. Vet egentligen inte anledningen! (:
ponilovers.blogg.se

2012-07-11 @ 12:53:04
URL: http://ponnytravarnas.blogg.se
Postat av: Cissi

Emil far Dynavena Mash. Han har fatt det sedan han var liten for att han just alskar det.

Lite info om just Mash. Dynavena har givetvis annat foder ocksa.


"Dynavena Mash
Uppfriskande, avkopplande och stärkande måltid för hästen. Spannmålen
är ångkokta, vilket gör dom mer lättsmälta med bibehållet
näringsvärde. Berikat med linfrön och växtextrakt stimulerar denna
blandning av äppelfibrer, alger och morötter på ett naturligt sätt och
underlättar leverns och njurarnas verksamhet. Mash levereras som
ett torrfoder förberett för snabb beredning (tillsätt endast kokhett
vatten). Detta gör det lätt att transportera och använda när som
helst, även under resor.
Ingredienser: Kornflingor, havreflingor,
majsflingor, äppelfibrer, linfrön, alger, morötter,
växtextrakt"

http://www.spannex.se/uploads/file/produkter/dynavenabrochyr.pdf

2012-07-13 @ 10:22:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0