ALLA KAN LYCKAS TROTS ATT MAN INTE ÄR GJORDA AV PENGAR

Fick ett mail av Cissa med en länk till en artikel på Aftonbladet där det står om ridsporten. Det är inte många av dessa stjärn ryttare som är födda i en familj gjorda av pengar. Ni borde verkligen läsa, väldigt intressant och man förstår att även om man inte har en förmögenhet och inte kan ha 100 elit hästar så kan man ändå lyckas. Detta ger iaf mig hopp om att även jag skulle kunna lyckas :) Det är en artikel om Angelica som är väldigt bra, sen så står det även om andra stjärnor, dock väldigt kortfattat.

UPDATE; Mycket snack om det här att jag skrev att jag får hopp om att även jag kan lyckas. Vad är det för fel på det? Varför skulle inte jag kunna få hopp för den här artikeln? Jag vet att jag har det bra som lyckats få Solle med en rejäl kapacitet. Men ni ska veta att han var billig för sin kapacitet, och det pga att han är så svår. Det är inte många ryttare som klarat av honom. Vi är inne på vårt 3e år tsm och vi har fortfarande en MASSA problem. Jag är riktigt lycklig att mina föräldrar ville satsa på honom till mig, men det har fan inte varit en dans på rosor.

Vi har inte pengarna till att köpa en elitponny, det har vi inte. Men jag är riktigt jäkla lycklig att jag fått en elit ponny iaf, men då får jag också ta att han är jäkligt svår. Vi skulle aldrig ha råd att köpa en ponny som vinner SM och är hur snäll som helst, det finns inte på kartan.

Jag vet att det är många som inte ens har råd med hästar, och jag förstår att jag har det riktigt bra. Men jag vill bara att ni ska förstå att vi inte har hur mycket pengar som helst så att vi skulle kunna gå och köpa en riktigt bra häst. Så den här artikeln ger mig faktiskt hopp, trots att man inte har så att man simmar i pengar och kan köpa hästar på rad som går de högsta klasserna.

Jag älskar mina föräldrar för allt de gör, de kör mig på träningar, tävlingar. Mamma som hjälper mig i stallet till 110%. Ni förstår inte hur tacksam jag är över det.
 
Ni hittar den HÄR! :)

/Elina

Kommentarer
Postat av: sandra

gav dig hopp?? du har ju för fan föräldrar som köper dyra duktiga hopphästar åt dig.. annars hade du ju aldrig kunnat fått Solero -.-

2012-02-25 @ 19:28:35
Postat av: Sofia

Självklart, det spelar ALDRIG roll hur mycket pengar man har! Man kan ALLTID lyckas. :) Men har man mycket pengar har man bättre förutsättningar att lyckas.

2012-02-25 @ 23:48:04
Postat av: Elin

Vadå ger dig hopp!? Du ska veta att allt de du har är en dröm för mig och många andra!



Bortskämd...

2012-02-26 @ 00:50:40
Postat av: Johanna

Ni har ju jättemycket pengar?! Eller kostade Solero 10000 kanske?

2012-02-26 @ 07:16:24
Postat av: Sofia

Nu får väl alla ge sig?:o Avundsjuka människor. Är inte många som klarar av Solero heller, som Elina skrev.

2012-02-26 @ 16:44:26
Postat av: Jumpstaars

Mucka inte mot elina people , sluta va så dryga !

2012-02-29 @ 20:31:39
URL: http://jumpstaars.blogg.se/
Postat av: alva

Tycker dock din update var lite dryg, din ponny är ändå väldigt duktig! Det är inte så att han är värdelös i andras ögon iallafall, man kan lätt tolka texten fel, även om jag inte gör det haha ;) Tycker han är sjukt fin din ponny! Och duktig är du som kan hantera honom. Men man ska ju vara glad för det man har lixom, träningar, tävlingar och en egen häst är det inte alla som har råd med.

Men varför inte låta den som har råd göra det? Jag tycker det är typiskt mellanmjölks-Sverige att man inte ska få blicka uppåt och framåt -.-

Du är duktig och har en fin häst och kämpar uppåt, keep up the good work!

2012-03-01 @ 19:58:19
URL: http://alvadrommar.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0