Solero 33

Idag fick jag äran att rida Solero! Kände mig så smickrad eftersom Elina inte sätter upp många ryttare Solle. Var lite orolig och nervös innan eftersom jag vet att han är svår och trodde inte jag skulle klara av honom. Han är ju extremt het och jag är inte jätte van vid heta hästar (Braven är pigg och allert men han är inte het). Men jag blev väldigt överraskad när jag började trava. Han var väldigt lugn, mjuk och trevlig att rida. När jag kom till galoppen blev han dock väldigt pigg och stark. Han är känslig så jag vågade knappt ta honom i munnen, försökte sakta av genom sitsen och bara vara lugn men det gick inte.. Så min fråga till Elina var då: "Elina... Hur får jag stopp på honom?" haha Elina dog lite. Men hon sa att han inte var lika känslig som man tror, så då måste jag ta i honom lite och då sakta han av hur lätt som helst. 
 
Efter galoppen blev han väldigt spänd och pigg. Det var svårt att få honom att lugna ner sig. Men jag travade runt och gjorde cerpentiner, volter, halvhalter och öppnor. Red honom i lite varierad form, ibland låg och runt och ibland lite högre. Bara för att han skulle ha saker att göra hela tiden. Efter ett tag lugnade han ner sig och han började lyssna på mina halvhalter, han gick i det tempo jag ville och han höll takten. Sen blev han rätt avslappnad och mjuk i munnen. När jag galopperade igen ville jag hålla ett lugnt tempo, vilket han gjorde bitvis. 
 
När jag trava av red jag honom låg och rund. Han var jätte mjuk och höll formen själv. Behövde inte äns hålla i tyglarna. Han verkade nöjd och han frustade en hel del, ett gott tecken. ;)
 
Solle var sjukt rolig och trevlig att rida. Man kan verkligen inte bara sitta där och hänga med, man måste rida varje steg. Han lyssnar ganska på sitsen men man kan inte ta för mycket i munnen på honom. Han är väldigt het. Det är därför han är så svårt. Jag hoppas att Elina tycker att det såg helt okej ut iaf! Elina rider Solero otroligt bra och jag hoppas att hon börjar tävla dressyr snart istället för hoppning! Nästa gång ska jag sätta upp Elina på Braven, eller hur? ;)
 
 
Fotograf: Amazing Elina Mellberg
 
/Vicky

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hade inte du ett par Cavallo stövlar tidigare? :)

2012-08-09 @ 00:11:19
Postat av: Anonym

Vad fina!! Men sträck på dig i galoppen :)

2012-08-09 @ 01:32:26
Postat av: Rebba

Såg fint ut på bilderna :)

2012-08-09 @ 01:40:41
URL: http://absolutrebba.blogg.se
Postat av: Ida

Ser jättebra ut. Kul att se er rida varndras hästar :)

2012-08-09 @ 08:54:03
Postat av: Mikxki

Riktigt fint :)

2012-08-09 @ 11:12:24
URL: http://mikxki.blogg.se
Postat av: Anonym

såklart elina ska rida braven!;D

2012-08-09 @ 21:24:24
Postat av: Noora

Så fina! och såklart Elina ska upp på Braven ;)

2012-08-09 @ 22:16:27
Postat av: Siri

Wow, tjusigt! Tycker Elina ska upp på Braven då ju ;)

2012-08-10 @ 13:19:14
URL: http://sirieinarsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0