Divig?

 
 
Tjenixen Dina! 
 
Jag har haft Braven snart 2år och jag kan Braven utan och innan. Han har förändrats mycket under två år, ridmässigt och beteendemässigt. Jag vet att Linn skulle kunna hjälpa mig mycket men jag vill gärna ha mina egna tränare där för att vi ska kunna göra en så bra prestation som möjligt. Mads tar alltid fram det bästa ur mig och Braven och Ulrika har tränat mig i snart 4år. Så jag tror jag vet vad jag håller på med. ;)
 
På SM finns det: två kval, en Consolation och en Final. På fredagen är det Kval 1 och på lördagen är det Kval 2. De 6 bästa i kval 1 & 2 (sammanlagt 12st av 40) går till Finalen på Söndagen. Det finns även en Consolation (en tävling) för dom som inte kom till Finalen. Consolationen går på söndagen. Tror inte jag kommer till Finalen så jag vill starta Consolationen i så fall. Det är en dröm att jag ens kom med till SM.
 
Fortfarande divig? :) haha, Vet att du inte ville något illa men ville bara göra det här klart för alla! ;)
 
kommentar från DET HÄR inlägget.
 
Provridningen Oktober 2010
 
/Vicky

Kommentarer
Postat av: Martina

Jag tror inte att hon menar något illa? Vad är det med bloggare och alltid leta fel hos dem som kommenterar? Vad hon menade var bara att Linn kan hjälpa dig med Braven. Du ÄR en duktig ryttare, men hon är äldre, har mer erfarenhet och kan honom verkligen utan och innan. Jag menar absolut inget illa, men ibland måste man inse att man inte är bäst och klarar allt, utan ibland behöver ta hjälp av någon annan. :)

Svar: Sa jag något dumt? Vad är det med bloggläsare som alltid ska leta fel hos bloggare? Jag är nog en av dem som har tagit mest skit via internet.
Linn är en grym ryttare jag vet, har jag sagt att jag är bättre än henne? nej det har jag inte, hon har alltid varit en person jag sett upp till och det gör jag fortfarande. Både jag och Linn kan honom utan och innan. Men Braven är min häst och jag vill bara att det ska gå så bra för oss.

Jag är inte bäst, jag klarar inte allt. Har du sett mig skriva det? Jag tar hjälp av tränare för att bli bättre, är det dåligt? Jag påstår tydligen att jag är bäst då?

Tack för det där med duktig ryttare! :)
ponilovers.blogg.se

2012-08-06 @ 22:56:32
Postat av: Alexandra

jag skulle nog vilja veta vad de är med folk som kommer och ska lägga sig i och tycka och tänka så mycket.. Vicky vet nog vad hon pysslar med. Sen är de väl skönt att ha med sin egen tränare och känna stöd från dom!

2012-08-06 @ 23:08:45
Postat av: Julia

Ska egentligen inte lägga mig i här men om jag tog "Martinas" kommentar rätt så undrar jag när Vicky har påstått att hon är bäst? Jag menar,Vicky skriver ju klart & tydligt att hon är glad över att ens vara med i SM?
Jag har själv hört Vicky säga"jag har absolut inga höga förväntningar eller krav då jag är sjukt glad över att ens få vara med i SM! Kram på dig Vicky <3

2012-08-06 @ 23:23:32
URL: http://JLandersson.blogg.se
Postat av: johanna

eftersom de går på hammarö så kommer jag och kollar samt tar kort :D

2012-08-06 @ 23:26:38
URL: http://johannashastochfoto.blogg.se
Postat av: Mariella

Det är väl en självklarhet att man vill ha hjälp och stöd av sina tränare på ett mästerskap? Linn verkar superduktig, men det var trots allt inte igår hon ägde/red ponnyn. Hon gjorde grunden (jätteskickligt verkar det som) men trots allt är det numera Viktoria och hennes tränare som känner ponnyn bäst och vet hur han ska ridas.
Lycka till och ha roligt på SM!

2012-08-06 @ 23:32:15
Postat av: Martina

Jag menade aldrig att du påstått dig vara bäst och vackrast, vad jag menade är att man generellt kan ha svårt att inse att man ibland kan behöva hjälp från någon med mer rutin och erfarenheter, ingenting riktat mot dig på det viset! Jag tror på dig, absolut, och har aldrig påstått att du inte rider honom bra, men lite extra hjälp på vägen är alltid ett plus!

2012-08-07 @ 11:52:47
Postat av: Martina- Retard Riders

Men du Martina här över; Hennes tränare har väl också rutin och erfarenhet?! Givetvis Linn också, men hennes tränare vet nog mer om just Vicky och Braven tillsammans, då hon tränat för dem mycket. Klart att Linn känner Braven och hon hade säkerligen också kunnat hjälpa Vicky (precis som Vicky sa)- men varför tacka nej till sin egen tränares hjälp? Dem vet nog vad dem gör ska du se :)

2012-08-07 @ 15:14:00
URL: http://RetardRiders.blogg.se
Postat av: Julia

Förlåt om jag lägger mig i igen men jag tycker helt seriöst att om detta ska bli en onödig diskussion om Vicky & Braven(som inte har något med er att göra) så bör ni ta det någon annanstans,om jag skulle stå i den rollen Vicky har skulle jag inte vela sitta & läsa dessa kommentarer om & om igen då Vicky vet vad hon gör rätt & fel,visst alla har sina egna tankar & åsikter men somsagt,allt behöver man inte skriva/säga rätt ut.
Detta är vell endå Vickys blogg,vickys beslut/val & hennes liv,ni har erat eget.
Är det något ni tycker är fel med bloggen,på sättet hon uttrycker sig,skriver osv,sluta läs bloggen.Ni är inte tvingade.

2012-08-07 @ 15:27:12
URL: http://JLandersson.blogg.se
Postat av: Martina

Läs om mina kommentarer. Var skrev jag att hon inte bör ta hjälp av sin tränare? Det är klart hon ska göra det!

2012-08-07 @ 16:25:04
Postat av: Linn Ingvarsson

Till Dina: Vicky är allt annat än divig! Jag tycker att hon gör helt rätt som tar hjälp av en så erfaren och skicklig tränare som Mads. Visst känner jag Braven väl, men vid det här laget känner Vicky honom lika bra så jag har nog inte så mycket att tillföra, en tränare där emot kan se massa små detaljer som vi vanliga inte lägger märke till och det kan vara det som är avgörande på tävling för om man hamnar i mitten eller toppen!

Till Vicky: Jag önskar dig all lycka och kommer hålla både tummar och tår för att det går bra och för att ni har kul tillsammans och njuter av en så här häftig upplevelse!

2012-08-09 @ 18:16:12
URL: http://dressyrmupparna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0