DRESSYR PÅ SOLLE

Vad roligt med så mycket respons inom dressyr med Solle. Det är väldigt många av er som tror att han skulle kunna gå bra inom dressyren vilket även jag tror. Dock inte i dagsläget, hehe.

Han har steget, helt klart och jag tror att han skulle kunna plassa bra på en dressyr bana. Tyvärr så har han lite för mycket energi för det. Han är ofta väldigt stark på vanligt bett och ju längre man rider ju piggare blir han, alltså när han blir trött springer han ifrån jobbet. Han skulle nog bli väldigt fin i dressyren med en massa massa jobb.

Han är dock inte alltid så pigg och springig utan han har sina  extra arbetsvilliga och såklart lugnare dagar. Tyvärr inte så ofta som jag gärna hade velat att han skulle vara, menmen. Han är den individen han är och jag kan inte ändra på honom hur mycket jag än skulle vilja att han var en lugn häst.


Här är en film från när jag och Solle tränade dressyr för Lena. Han var väldigt lugn och fin och hon gillade honom skarpt! :D

 

/Elina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0