svar från frågestunden

1. Brukar du festa?

2. Har du fler djur än dina ponnys?

3. Är du vinnarskalle?

4. Brukar du läsa mycket böcker?

5. Gottegris eller ej? ;)

6. Vad åker du i för backar i Åre? Gröna, blå osv?

7. Kan du åka snowboard?

8. Lägger du upp träningsscheman för dina hästar och ungefär hur ser de ut i så fall?

9. Hur ofta tränar du för tränare? Och hur mycket tar dina tränare?

Kram, du är söt och jätteduktig :)<3

Svar: 1. Nej det brukar jag inte.

2.    Jaa det har jag, en kanin och två katter.

3.    Självklart!

4.    Aldrig xD

5.    GOTTEGRIS!

6.    Alla backar.

7.    Nej, men jag skulle gärna vilja lära mig! :D

8.    Jag lägger upp träningsscheman vecka efter vecka, så det är inget som är skrivet i sten. Men jag brukar träna för tränare 1-2gånger i veckan, rider ut minst 3gånger i veckan (klättrar, konditions tränar, hoppar terräng osv) och rider dressyr i sommarhagen/på ridbanan 2gånger(rider dock nästan aldrig på ridbanan). Men jag brukar lägga upp passen efter hur hästen är och vad jag känner för.

9.    1-2gånger i veckan. Jag tränar för Ulrika Jonsson och Birgitta Kjellin. (har slutat träna för Lena Lilja eftersom min pappa jobbar i Bollnäs de dagar då träningen är). Säger inte vad de tar.

 

Tack så mycket! Vad gullig du är! ^^



1.Vad är det högsta du har hoppat? bana och enkelhinder.

2. Vilken är den svåraste klassen du har tävlat i dressyr/hoppning.

3. när tycker du att en ryttare räknas som rutinerad, vad är det som kännetecknar det liksom.

4. När fick du din förstå ponny och när tycker du är den bästa tiden att få/köpa ponny/stor häst. vilken nivå/ålder ska man vara liksom?
Hoppas att du kan svara på mina frågor!

Svar: 1. På bana och enkelhinder är det högsta jag hoppat 125cm.

2. FEI Nationellt/LB

3. När hon/han kan rida ordentligt, veta hur/när man får sin häst att arbeta rätt och har ridit många olika hästar. Personen ska kunna ta ansvar och håller sig till säkerhetsreglerna.

4. Jag fick min första ponny när jag var 11år (vilket var lite tidigt eftersom jag bara red på ridskola i 1,5år). När man är ganska rutinerad kan man skaffa sig en ponny/stor häst. Egentligen spelar ålder ingen roll, men man måste kunna ta ansvar och rida ordentligt. Allt på ett säkert sätt. Alla är väl mogna i olika åldrar och man ska alltid ha någon man kan ta hjälp utav.

 

1. Tycker du att det finns någon viss ålder som är lämplig att vara när man ska köpa häst?

2. Hur känns det att få elaka kommentarer? (hur tar du det?)

3. Vad gör du/tänker du på innan du ska in på banan? (ingefär ett nummer kvar)

4. Har du rökt?

5. Vad är det värsta som har hänt/kan hända dig och dina ponnysar?

6. Vad är det dyraste du har köpt? (för dina egna pengar)

Du är grymt duktig Victoria! Grym blogg! :D

Svar: 1. Se svaren ovanför!

2. Man blir ledsen och osäker. Det tar bort lite av självförtroendet. Men det motiverar en också att visa motsatsen till den elaka kommentaren. ”Nu jäklar ska jag visa dem, de ska få ta tillbaka vartenda ord!” brukar jag tänka.

3. Går igenom programmet i huvudet (ser mig själv rida ett felfritt program) efter det brukar jag köra lite ”pepptalk” med min häst. Haha ;)

4. Nej det har jag inte.

5. När Roxi blev halt på tre ben/ att någon av dem måste avlivas.

6. Mina sadlar.

 

Tack så jätte mycket! :D


Vad fastnade du för hos dina hästar när du provred dom?

När kände du (typ ålder) att du ville satsa på dressyren?

Vad är det mest "onnödiga" du har köpt till dig (i ridväg)/ till dina hästar? ;)

Svar: snällheten, sötheten och Känslan när man red.

Vid 13-14års ålder.

Ojojoj, jag vet inte! :P

Bild från provridningen, oktober 2010.
/Vicky

Kommentarer
Postat av: Carolina - Beridare på stall Assla

Ha en riktigt bra påsk!!



Önskar asslatjejerna.se

2012-04-07 @ 12:24:57
URL: http://asslatjejerna.se
Postat av: Micaela:)

GRATTISGRATTISGRATTIS!!! En tredje plats, första sm kvalet och dessutom en femte placerig! Gud vad duktiga ni är! Glad för din skull! :')

2012-04-07 @ 15:56:36
URL: http://micaelaochpasse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0