SJÄTTE SINNE?

Det här är bara så läskigt. Som ni vet så besiktade vi Kajser idag och han gick tyvärr inte igenom.

 

Inatt drömde jag att han inte gick igenom besiktningen och att han var halt på vänster fram. I morse när jag vaknade så var jag jätte deprimerad eftersom att jag hade haft min dröm som kändes så sann att jag trodde den. Jag berättade för mamma att jag drömde att Kajser inte gick igenom besikningen. Ojdå sa hon och frågade varför. Jag svarade att han var halt och hon frågade på vilket ben. Jag svarade lite fort höger fram, men tänkte sedan efter på bilden jag hade i huvudet från drömmen och svarade sedan vänster fram (har svårt för höger och vänster) Jag var verkligen helt säker på att han inte skulle gå igenom idag, folk runt omkring mig sa hela tiden att det är klart att han går igenom. Jag trodde det en liten stund, men sen så vart jag säker igen på att han inte skulle gå igenom.

 

Imorse så stod jag, mamma och Ulrica och pratade om att jag inte trodde att han skulle gå igenom, Ulrica satte 100 kronor på att han skulle gå igenom och sen frågade hon mig om jag satte emot. Jag funderade lite sen sa jag ja, det gör jag. Jag hade verkligen känslan att han var halt på vänster fram.

 

Precis innan vi åkte så pratade mamma med Helene, Kajsers ägare och mamma berättade om min dröm om att han var halt på vänster fram, helen skrattade lite och ba, varför just vänster fram? Hur som helst så åkte vi till Ultuna som vi bestämt, och tror ni inte att hästen är halt på vänster fram? Inte mycket eller så, varken jag eller mamma såg det. Riktigt creepy tycker jag, både jag och mamma stog bara och stirrade och gapade.

 

Aja det var helt enkelt inte menat att vi skulle ha honom, tyvärr.. När jag kom tillbaka till stallet så satt det en 100 lapp på tavlan, hehe.


/Elina


Kommentarer
Postat av: Teresa

Ge inte upp. Vet en tjej som heter Amanda Gullström som rider för Årsta Runsten som själv utbildar sina hästar och även har en del till försäljning. Hon har också en blogg aqequestrian.blogg.se. Läs den!

2012-04-17 @ 22:40:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0