Resultaten:

Fredagen:



Första klassen på fredagen var LA:P1, Linn och Gunilla var där och hjälpte mig att göra mig och Braven iordning, ge tips och peppa! Han var helt okej på framridningen, han lyssna och var avspänd. Väl inne på banan var han mycket finare, allt gick bra förutom att vi missa ett enkelt byte, då jag var lite dålig på att förbereda och han blev lite taggad. Sen blev den sista längningen i trav hastig. Men jag var riktigt nöjd ändå! :D Procenten blev 65,79% och vi placerade oss 3:a, hade vi fått ett helt poäng till hade vi vunnit, typiskt! haha ;)
Tack så mycket Linn för du laddade upp videon! :D



Andra klassen tävlade jag FEI lagtävlan, han var fin på framridningen, inne i collecting ring och på banan. Men det var tyvärr jag som förstörde allting... Jag glömde bort programmet ett flertag gånger, i protokollet drog de av för 2felridningar, men jag gjorde vissa delar på fel linjer osv. Jag red honom även lite för låg i formen, missa enkla bytena (de blev typ tvärnitar), missa travökningarna, missa nästan hela skritten och massa mer. Ni kan inte förstå hur besviken jag var på mig själv! Vi fick trots alla mina misstag 61,62%.



Lördagen:



Första klassen jag red för dagen var FEI lagtävlan, redan på morgonen hade jag bestämt mig för att göra en revansch från dagen innan. På framridningen var han lite stel och spänd, men gjorde ändå det kan skulle. Precis innan jag skulle gå in i collecting ring, så gjorde jag tre ökningar i lättridning på utebanan, då släppte stelheten. Eftersom domarna från dagen innan ville ha mer "power" och högre form, så skulle de få det. Jag red rätt vägar, höjde formen, hade lite med power i skolorna (som även Linn hade sagt till mig dagen innan att ha). Vi fick 64,70% (SM KVAL!) och blev placerade 5:a av 29startande, jag var hyper glad! Linn ringde även och gratta! :D Domarna skrev på protokollet: "Ponny med stor potencial", "härlig framåtbjudning", "positivt ekipage", "bra form", "harmonisk ritt". :D




Andra klassen för dagen som jag tävlade var FEI ind. mästerskap. Jag kunde det programmet heller så bra (jag får ju typ skylla mig själv att jag inte tränat så mycket på någon av programmen). Jag kände mig även dålig, ni vet ju att jag varit sjuk och Braven var väldigt trött. Så på framridningen lyssna han inte riktigt och allt blev bara pannkaka. Det blev ju inte bättre inne på banan direkt, men vi körde på ändå bara för att ha ridit programmet en gång på tävling. Han var spänd, kom bakom lod flertal gånger, jag red dåligt osv. Vi fick 61, 70, vilket var bra ändå för den ritten. :)




Den helgen har gått bättre än förväntat och den har varit superkul! Vår första nationella tävling tillsammans och vi kommer hem med två rosetter. Jag är riktigt stolt över mig och Braven för vad vi kunnat presterat. Vi fick ju även ett SM kval, vad mer kan man begära? Kanske vi kan komma till SM redan i sommar? ;)

Kommentarer
Postat av: Ronja

Grattis till SMkvalet och placeringarna. Vilken kanonbra debut! :)



Jag hoppas att vi ses något mer framöver. Carlstad summercup kanske? :D



Lycka till på kommande tävlingar.

Kram Ronja Ahlberg

(Tjejen med gula ponnyn på andra sidan stallet. Hon från Östersund)

2012-04-08 @ 11:05:41
URL: http://ronjadressage.blogg.se/
Postat av: Tove - www.tovekramer.blogspot.se

Grattis Vici! Vad duktiga ni är <3

2012-04-08 @ 11:36:19
URL: http://www.tovekramer.blogspot.se
Postat av: My

Trevlig blogg att kika in på!

Har ett Länk Byte hos mig, så var med och sprid din blogg vidare tillsammans med mig...



http://ourworldtogether.blogg.se/2012/april/lankbyte.html#comment



Kram My

2012-04-08 @ 11:55:31
URL: http://ourworldtogether.blogg.se/
Postat av: Sofia

Grattis! Han ser väldigt stadig ut nu :) ett tips bara så att du får bättre sits är att få upp händerna och länga stiglädrena, visa dina långa ben! ;)

2012-04-08 @ 12:04:27
Postat av: emma-louise

grattis! :D

Förresten kolla eran mejl!

har gjort idolbild till er :))

2012-04-08 @ 16:33:13
URL: http://hoppmupparna.devote.se
Postat av: Noora

Grattis! :D Du rider så sjukt bra, ritten var verkligen jätte fin! :)

2012-04-08 @ 17:49:57
Postat av: Linn Ingvarsson

Åh satt och rös genom hela texten! Kan inte säga annat än att jag är så stolt och glad för er skull, bra jobbat!

2012-04-09 @ 13:32:49
URL: http://dressyrmupparna.se
Postat av: Anonym

Vad brukar du få på dina mellantraver med Braven?:)

2012-04-09 @ 15:03:52
Postat av: SHUNi- hästblogg

Gud Vicky, ni är så fina verkligen! Har alltid trott på er :) ni har verkligen utvecklats nåt enormt och har ju dessutom många år kvar :D ni blir farliga på tävlingsbanorna framöver!

2012-04-09 @ 19:49:49
URL: http://shuni.blogg.se/
Postat av: Klara

Grattis :D ni är grymt fina tillsammans <3

2012-04-11 @ 13:11:19
URL: http://minponnytid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0