RESULTAT FÄRINGSÖ

Resultatet idag med Emil är väl inget att skryta med, men han var super duktig iaf. I 90 cm så stannade han på första hindret, sådär långt innan som han brukar göra. I det läget finns det inte så himla mycket att säga till om, men jag la en volt och kom på det igen och han hoppade. På de flesta hinder stannade han upp och kollade på innan han vågade ta sig över så det vart väldigt mycket, komma i botten, titta lite, hoppa språng, hehe. På 5an och 7an tittade han extra mycket, då nästan satte han sig ner med rympan och sen från ingenstans så försökte han gå över hindrena efter det, så han fick med sig 2 hinder också, men han kom runt och det var målet!

I 95 cm så var han lite trött, mot första hindret stannade han till och sedan hoppade, på 2an detsamma, men då hoppade han så stort att jag flög ur sadeln och hann inte riktigt få tillbaka honom innan 3an, så det vart ett stopp. La en volt och kom på det igen och det gick jätte bra, 4an gick bra och sen när jag kom mot 5an så rider ryttaren som är efter mig precis framför hindret så Emil och jag stannar typ upp och kommer av oss så vi fick ett stopp där, inte så konstigt kanske. Men vi kom på det igen och Emil flög över. På 6an var det den läskiga kyrkan igen, som han även hade problem med i förra klassen, hinder nummer 7 då. Den här gången skulle man hoppa den från andra hållet och det var brevid publik och allt, så det var lite läskigt så han stannade på det. Kom en gång till och han hoppade super bra. Sen avslutade jag min ritt där inne för att jag hade 3 stopp, men då säger domaren att jag vart störd på 5an, som jag vart, så de räknade bort de stoppet så fick hoppa 7an och 8an också och han hoppade super bra på båda. Jätte skönt att få till bra språng i slutet! :D

Somsagt så låter resultatet inte så bra, men jag är stolt över Emil. Det var trots allt hans första riktiga tävling och hindrena kunde faktiskt äta upp honom, haha. Men det är rutin, så nu är det ut en massa och träna träna och träna! :D

Bilder kommer imorgon!

/Elina


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0