MAJSAN FICK TA SMÄLLEN

Jag har lovat mig själv att under den här tiden som Solle är skadad så ska jag låta hans man och lugg växa ut och se hur långt det kan bli. Väldigt jobbigt då jag går och drar och fixar med mina hästars man nästsan varje dag.

Idag kunde jag inte tygla mina fingrar från saxen och Majsan var den som var närmast. Både hennes lugg och man rök.

Under en liten stund så var jag och Jossan ensamma i stallet då mamma var utanför och hjälpte Ulrica med någonting. Jag lyckades övertyga Jossan om att Majsan skulle vara sååå mycket finare i rak lugg, så den vart rak. Vart väldigt nervös när mamma kom in i stallet, trodde hon skulle mörda mig, bokstavligen alltså. Men det gjorde hon inte som tur var och tyckte som vi att hon vart väldigt söt. Dock såg det lite fult ut när hon hade kort lugg och svans och lång man, så manen rök den också. haha.

Men det växer ut, viisst? Och sen så tycker jag att hon vart riktigt söt så här och ser ut som en tävlings ponny, vad tycker ni?





/Elina

Kommentarer
Postat av: Malin :)

Hur gör för att det ska bli så himla rakt och fint när du klipper?

kan du inte göra ett inlägg om det? :)

2012-04-08 @ 21:55:53
URL: http://jumpinghorses.blogg.se/
Postat av: bella :)

hejsan :)

länkbyte & bloglovin byte? :)



älskar eran blogg!

2012-04-08 @ 22:17:42
URL: http://jumpinghorses.blogg.se/
Postat av: Johanna

Pannluggen blev fulare än innan, inte för att verka dum eller nåt men du bad ju om min egna åsikt

PoK

2012-04-08 @ 22:50:34
Postat av: Martina

Eftersom du frågar om åsiikt, så ska jag vara så pass oärlig och helt enkelt säga att det blev HEMSKT!! Gräsligt, faktiskt!

2012-04-09 @ 10:49:13
Postat av: Daniela

Shettisar ska ha lång, vildväxt man + pannlugg, så är det bara :)

Så en diss för att du tog Majsans man, men hiss för hur fint det skulle sett ut på en annan häst, haha! ;)

2012-04-10 @ 15:13:48
URL: http://backstromphoture.wordpress.com/
Postat av: Anonym

Oj.. det såg illa ut...

2012-04-16 @ 16:44:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0