TRÄNING MED SOLERO

Nu har jag kommit hem från en lyckad hoppträning för Hasse. Solle kändes lugn och lyssnade fantastiskt bra! :) Vi tränade på bana där hindren kom tätt in på varandra. Väldigt bra träning då man fort måste fånga upp hästen efter ett språng för att hinna med på det relaterade avståndet. Solero skötte sig bra, bara jag som var csäker när man skulle svänga direkt efter ett språng för att det var ett hörn då jag var orolig att han skulle halka omkull. Kändes inte helt omöjligt för Solle.. 

Innan vi åkte på träning så red jag Cappi vilket jag inte gjort på länge (har hand om honom nu när de är borta) Började med att sätta på honom pelhamet då Joanna som äger honom brukar ha det. Jag gillade det dock inte och ville ha en ärlig form istället för att han bara skulle böja på sig. Dock var han väldigt behaglig på det bettet om man gämför med hur han varit på det tredelade.

Dock så bytte jag väldigt tidigt till det tredelade och han vart som en annan ponny. Lyssnade inte alls för 5 öre och ignorerade bettet kändes det som. Så nästa gång får det nog bli pelhamet ändå :P


(Gammal bild på mig och Cappi)

Frans fick vilaaaaaaaaaaaaaaaaa


/Elina

Kommentarer
Postat av: Alice

e cappi din gamla häst? :)

2011-11-23 @ 16:58:00
URL: http://laamour.blogg.se/
Postat av: J

Finaste Cappi han stod på min ridskola förut saknar honom jättemycket!

Älskar er blogg!:)

2011-11-24 @ 20:29:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0