RESULTAT IDAG

Dagens resultat idag på Sundby har varit helt okej!

LC
Frans
Han var ganska så seg, as usual, speciellt första klassen brukar det vara så. Men väl inne på banan så fick vi bra flyt och kom inte helt på tok på något hinder. Kändes väldigt bra och han var alert i sina ben. I omhoppning på hinder nummer 11 så gled han ut lite men det löste sig genom att öka på lite extra efter det. Vi dubbelnollade och tiden räckte för en första plats!

Solle
Kändes verkligen som min gamla Solle+att jag hade kontroll på honom mellan hindrena! på 4an så hoppade han mig ur sadeln då han valde att hoppa av lite större, men jag kom snabbt tillbaka så det var ingen big deal. Nollade grunden klockrent och omhoppningen satsade jag inte i för 5 öre. Red som en extra grundomgång men tajtadr e upp vägarna lite. Vi dubbel nollade hur som helst och tiden räckte faktiskt till en 7e plats trots allt!

LB
Frans
Han var mycket mer frammåt i denna klassen vilket var väldigt skönt! På andra hindret så försökte han slinka undan lite och glida ut, men då vart jag faktiskt sur på honom och tryckte till honom. Efter det så gick han som en klocka. Nollade grunden med två islag på båda i kombenationen. Satte upp ett högre tempo på honom, körde inte jätte snäva svängar, men vi nollade ändå och tiden räckte till en andra plats.

Solle
Han var egentligen jätte fin om inte jag hade mesat. 2 stopp, ett på 5an och ett på sista. Tar på mig dom, när han ligger fel så backar jag av honom istället att rida på och vara tuff mot honom. Speciellt nu när vi har hur mycket dåliga rundor som helst med oss i bagaget så passar han på att ta för sig när jag blir osäker. Men han hoppade grymt bra ändå så jag är nöjd. Nu är det bara träning som gäller så vi är fit for fight igen nästa år ;)


Ni får bara filmer från LCn nu, det tar en hel evighet att ladda upp filmerna, SUCK!!

/Elina



Kommentarer
Postat av: Anonym

Såg dig och dina ponnysar tävla idag, GRYMT va bra ni e!! Skulle också vilja ha sånna ponnysar ;) bra jobbat!

2011-11-06 @ 23:04:45
Postat av: Emelie Hollstén Båskén ♥

Gud va duktiga ni är :)

2011-11-07 @ 17:01:06
URL: http://justemse.blogg.se/
Postat av: vilma wiklund

gud vad fin och lugn solle har blivit! :) syns att du gjort ett superjobb med han!

2011-11-07 @ 21:09:01
Postat av: Agnes Åberg

Vad fin Solle är, älskar han temperament men det kan nog vara svårt i vissa stunder. Här ser han däremot lugnare ut på denna filmen, skitfina! Han är riktigt duktig och dur rider honom skiiit bra!

2011-11-07 @ 21:21:14
URL: http://agnessan.blogg.se/
Postat av: Anonym

kan inte du lägga upp filmer från dina hoppträningar och uppgifter som är bra att göra , och sånt , skulle vara awsome :)

2011-11-07 @ 21:27:41
Postat av: amanda :)

Jätte fint! :)

När kommer filmen från dressyrträningen på Solle upp? Hihi (a)

2011-11-08 @ 13:55:03
URL: http://aagustavsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0