resultat från igår

Åh vad jag känner att jag ligger efter i bloggandet just nu. Men tiden räcker liksom inte. Måste faktiskt vara lite social med laget och sköta hästarna och allting runt omkring. Så ni får helt enkelt stå ut med att det kommer få inlägg ifrån min sida nu tills på söndag! :) Var ju somsagt även och tävlade igår, hoppade LB och LA med både Frans och Solle.

LB
Frans
Det var väldigt tittiga hinder så fick vara på honom en hel del. Han var lite rädd för allt möjligt i första klassen, tex läktaren där alla satt. När vi väl kom igång så kändes det bra. Det flöt på och han hoppade jätte fint. Det var några hinder där jag fick vara på honom rejält. Men annars var han jätte fin! Vi gick 0.0 a, tyvärr utanför placering.

Solle
Jag red så dåligt som det bara kan bli! Eftersom att det är så sällan som han är lugn och lyssnar sådär bra som han var igår så utnyttjade jag det för mycket. Jag satt och bromsade honom alldeles för mycket men endå hoppade han när jag la honom fel och allt. Sen på 5an så var han så var han så snäll, för snäll han borde ha stannat! Det var ett räcke som han kom för sakta mot. Han tänkte stanna men sen hoppade han och stanna samtidigt så han hoppa iprincip igenom hindret. Efter det så tänkte jag, vad fan håller jag på med. Jag vet ju att han behöver ha fart. Så dom 3 sista hindrerna drog jag upp tempot lite och det var väl dom ända hindrerna han hoppade bra över.

LA
Frans
En A:0a med bank. Perfekt, jag som aldrig har hoppat en bank i hela mitt liv och knappast Frans heller tänkte jag. Han var seg men endå lyssnade bra frammåt. Han hoppade bra på de flesta hindrerna. Han rev andra i kombenationen och sen ett smalt räcke som han kom fel på. Sen var det banken, han hoppade jätte bra upp sen var det två galopp språng och sen ett räcke vid ner språnget. Men när vi är där uppe så fattar inte Frans att han ska hoppa ner också så han stannar och försökte springa på sidan, men sen så tryckte jag bara på honom men fick fel på det eftersom att han tog ett steg bakåt. Jätte nöjd med hans insats på banken! Gick i mål med 12 fel.

Solle
Årets bästa runda, helt seriöst. Vi fick en riktigt bra rytme och han lyssnade på mina förhållningar och ökningar utan att hänga sig i bettet och dra. Vi kom rätt på alla hinder och han var högt över. På banken så var det somsagt 2 galopp språng, men han tog det på studs. Och det roliga var att jag samlade honom mot den, menmen. Hade jag ökat så hade han nog säkert hoppat över. Vi gick nolla och kom 2a. Är hur som hellst super nöjd med rundan och hoppas att det känns och går lika bra idag! :)

Några bilder från igår



Våran film kamera var helt slut på batteri, suck. Men nu är den laddad, pappa filmade med sin iphone så jag laddar upp filmerna när vi kommer hem.



Kommentarer
Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

http://martinsvard.se/ridsport/GLR-110506/content/110506_114_large.html , tyckte väl att det var du! ;)



Lite coolt att två hästbloggare blev placerade :)

Du tvåa och Rosanna Zimdahl trea! :D

2011-05-07 @ 10:18:36
URL: http://lizzylover.blogg.se/
Postat av: Frida Fransson

grattis :D

2011-05-07 @ 10:24:57
URL: http://dressyrteam.blogg.se/
Postat av: Mickis

Har du ridit på Åkerby Ridklubb i Enköping med Solero någon gång?:) Har för mig att jag sett en ponny väldigt lik Solle;P

2011-05-07 @ 22:12:25
URL: http://enkopingsryttarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0