svar från frågestunden del 2 vicky

Tjock text = Frågor
Smal text = Svar



Vad är det högsta du har hoppat?
Favoritfärg?
Vem av dina hästar är svårast att rida?
Med vem av dina hästar har du fått mest procent med?

Superbra blogg, kram!:)



Det högsta jag hoppat är 125cm :)
Min favoritfärg är blå! ;D
Braven är helt klart svårare att rida än Roxi!
Jag har knappt tävlat med Braven, och dom gångerna jag gjort det har det väl inte gått sådär super bra. Så jag har haft 71% en gång med Roxi. :)

Tack! :D



Hur lång är du?



Jag är 164cm lång. :)



Hur länge har du haft Roxi? Hur länge till ska du ha henne? Hur högt har ni tävla i hoppning och vad är det högsta ni tävlat i dressyr? :)
Har du några mål med henne iår? Vad är dina mål med Braven för iår? Vilka klasser har du tävla med han hoppning och dressyr? :)
Superbra blogg :)


Jag har haft Roxi i snart 4år. Jag har kvar henne så länge jag har tid för att ha två hästar. Det högsta jag tävlat med henne i hoppning är LB och i dressyr upp till Div 1.
Jag har redan svarat då dom här frågorna tidigare. Men med Roxi är mitt mål att bli topp 3 på Fjord-SM och bli juniormästare. Sen var ett mål förut att bli utagen till Fjord-NM och det har vi ju redan klarat. :) Med Braven är målet i år att få bra resultat i LA klasser, men senare hoppas jag på att vi ska komma till SM. :)

I år har jag bara tävlat med Braven tre gånger i dressyr, då var klasserna LB:1 och LA:1. Jag har inte tävlat med honom i hoppning än. :)

Tack! :D




Vilken hästtransport har du??



Jag har en röd Thule Grand Prix.






Varför köpte du Braven?
vad har du för mål med honom?
ska du sälja honom nångång, isåfall när? och för hur mycket?



För att jag fastna för honom.
Står längre upp.
Jag köpte honom nyss ju, jag kan inte säga när och för hur mycket jag kommer sälja honom för, om jag äns kommer sälja honom. :P



Hur högt har du hoppat med Braven?
Hur högt har du hoppat med Roxi?


Högsta med Braven är 100cm
Högsta med Roxi är 110cm




Hej Vicky!
vill bara säga att du är super duktig med dina ponnysar och allt i stallet!!
du snackar ofta om att din pappa hjälper dig men inte din mamma, varför ?



Tack så mycket! :D
Min mamma är med ibland, men hon jobbar, sen så fixar hon en hel del här hemma också. När jag behöver henne, så ställer hon upp. Men oftast finns pappa och hjälper till.

Men min pappa har också sitt jobb, så han kommer hem rätt sent, så jag fixar ganska ofta allt i stallet. Men när han kommer hem tidigt så kommer han till stallet och hjälper mig! :)


va skulle du vilja jobba som när du blir vuxen? :)

finns det nån film på dig och braven från lägret? skulle vara roligt om du ville lägga ut den(:



Jag skulle vilja jobba med nått med hästar, jag tycker det är det roligaste jag vet och jag skulle aldrig tänka mig ett liv utan hästar. :)

Tyvärr blev det ingen film från lägret, pappa failade med filmkameran då och allt blev bara suddigt... xD




1.Vilket år köpte du Roxi?
2.Vad är det högsta du har hoppat på ponny? :)
3.Kan du berätta lite om varje ponny du har/haft?

Jättebra blogg. :D



1. Jag köpte henne 2007 :)
2. 125cm på en ponny jag provred. :)
3. Jag hade bara en ponny innan jag fick Roxi, han hette Pompeji och var en shetlansponny. Jag tävlade med honom upp till LB i hoppning, vi vann våra 5sista tävlingar tillsammans. han var den snällaste ponnyn jag någonsin träffat, han var seriöst helt underbar.



Sen har vi då Roxelina, min fjording på 12år, som jag haft i snart 4år. Jag har verkligen kämpat med henne och satsat tid och pengar, bara för att komma nån vart. Det kändes helt meningslöst väldigt, väldigt länge, Men nu så har det äntligen lönat sig! Divison 1 i dressyr, Nordiskt mästerskap är väl inte så illa? ;D



Sen har vi då Brave Heart, som jag fick för lite mer än ett halvår sedan. Då hade han tidigare gått SM med Linn i dressyr. Själv har jag bara hunnit tävla honom tre gånger, men han har haft ryggproblem och sen en infektion i en tand, så en massa tid har gått bort. Men nu är vi back on track igen och är bättre som aldrig förr! ;)



Jag är trött nu, så om jag har skrivit nått konstigt, skriv en kommentar! :)

/Vicky


Kommentarer
Postat av: emma

du vet på de nationella tävlingarna på hammarö i helgen var det en dansk som såg ut nästan EXAKT som dig! :O det var superläskigt xP

2011-06-21 @ 10:17:42
Postat av: Liza och Sofia

SV:

Vad kul att du tycker det!! :D Det är köpt på My one och är ett Capriole träns :)

2011-06-22 @ 11:33:22
URL: http://ponnytvillingarna.blogg.se/
Postat av: Jennifer :)

Hej!
Vem sålde du Pompe till? Var det Stella Bylund?
För jag hjälpte till att rida honom när han stod hos henne :D Älskar den ponnyn!

2012-06-30 @ 22:29:26
URL: http://hoppgalnaste.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0