frågestund del 1 vicky

Tjock text = Frågor
Smal text = Svar




Har du något annat intresse förutom hästar?
Hur många dagar var fälttävlanslägret?
Hur ofta tränar du dressyr?
Favoritmat?


Nej det har jag inte, men jag gillar väl att var med mina kompisar på min fritid. :)
Fälttävlanslägret var 3dagar, men jag åkte ner dit dagen innan det började.
Jag tränar dressyr för tränare 2-4gånger i veckan, men det är eftersom jag har två hästar också. Sen tränar jag dressyr hemma också ibland. Men jag varierar helst min träning med hästarna. :)
Min favoritmat är Thaimat! :D

Känner du stor press på dig med Braven?
I vilken/vilka situationer kan du känna dig rädd när det gäller hästar?


När jag är ute på tävlingar och folk känner igen mig, känner jag press att dom inte kommer tycka att jag rider Braven bra. Men jag har lärt mig strunta i det. Braven är väldigt svår att rida in sig på, han är även motsattsen till Roxi, vilket gör det hela ännu svårare. Men nu har jag faktiskt hittat lite knappar på honom och det ser säkert 100gånger bättre ut än vad det gjorde ibörjan! ;)

Jag tycker vissa situationer med hästarna kan vara obehagliga ibland. När dom t.ex. sparkas, skenar eller stegrar. Men jag är ändå aldrig riktigt rädd, jag är väldigt lugn av mig.

 

Du har säkert svarat på den här frågan förut...
Men, varför "bestämde" du att du ville ha en till ponny ? :)

Jag bestämde aldrig att "nu vill jag ha en till ponny!", utan jag såg att Braven var till salu. Så jag tänkte att, varför åka och provrida honom och så får jag se om jag fastnar. Vilket jag gjorde och jar har aldrig ångrat att jag köpte honom, han är min underbara prins ♥

vart vill du komma i hoppning och dressyr med braven ? :) asså i tävlandet ;)

I dressyren vill jag gå hela vägen, SM och kanske till och med mer? Vem vet :D Jag kör allt annat bredvid dressyr, för det är ju dressyren jag sattsar på. Men det skulle vara roligt att tävla lite hopnning för skojs skull och även fälttävlan! :D 

Har du dina hästar på bete? Har du dem på bete 24/7 på sommaren? varför? Varför inte?
Trevlig blogg, alltid kul att få komma in och läsa :-)


Jag har Braven på Bete ibland, ganska ofta nu! Men han får komma in på nätterna, jag tycker att han ska få komma in och vila sig lite. Han blir helt utmattad av att gå på bete, och jag tränar och tävlar honom så jag vill att han ska ha lite energi! :) Roxi får däremot nästan aldrig gå på bete, hon sväller upp något enormt +att hon hade nyss kolik. Jag ska ju tävla mycket med henne i sommar, så hon måste vara i toppform, men ibland får hon beta i sommarhagen i kanske 3timmar, då har hon redan svällt upp, riktigt rejält! xD
Tack! :D

 

hur gammla är dina ponnier? :)jätte bra blogg!


Braven är 8år och Roxi fyllde nyss 12år. :)
Tack! :D 

 

1. När åker du till Oslo?
2. Har då några bilder på när Braven och Roxi är föl? Kan du visa dem då?
3. Har du några mål med Braven och Roxi i dressyr och hoppning?
4. Hur lång är du?
5. Kommer du sälja Roxi och Braven när du blir för gammal?
6. Vart köper man Charles Owen ridhjälmar ? :P


1. Jag åker dit 24juli, tror jag iaf.. :P
2. Ja det har jag och självklart kan jag visa er bilder på när dom var föl! :D

Brave Heart:


Roxelina:


3.Jag har inga direkt mål i hoppningen, utan mest bara göra det för att det är roligt! :)
I dressyr med Braven, som jag skrev innan, ville jag gå hela vägen, SM och till och med mer!
Med Roxi, är mitt mål att komma topp 3 i Fjord-SM och bli juniormästare. Sen var målet att komma till NM, och det har vi redan klarat. :)

4. Jag är ca 164cm lång. :)
5. Det är svårt att säga, det är tur att jag inte behöver göra det beslutet nu! ;)
6. Finns väl på dom flesta ridsportsbutiker, iaf här i stockholm. :)
 

Har du tävlat hoppning nått?
Varför ville du ha en till ponny?
Hur mycket är det mesta prosent du har fått i dressyr?
Hur högt har du hoppat?
Vem är din idol inom ridsporten?
Eran blogg är bäst!!! Och du rider sjukt bra!!!!!! :)


Inte med Braven, men förr en hel del med Roxi! :)
Det blev bara så! :)
Jag har som högst fått 71% med Roxi.
Jag har tävlat upp till LB i hoppning. :)
Jag har ingen "kändis" som idol, jag har mina tränare och kompisar jag ser upp till. :)

Tack så mycket! :D

Kanske är helt ute och snurrar, men har du ett par neonfärgade benlindor och vart har du köpt dem i så fall? :)

Jag hade ljusblåa lindor och schabrak, om det var det du menade! Hur som helst har jag köpt det på: http://modernhorse.se/


 

Kan inte du berätta dina betyg som du har i skolan? Typ i svenska har jag ...? :D

Jag kan berätta om mina betyg, jag har väl rätt hyfsat ändå, tror jag för att gå i 8:an. Jag skäms inte över att berätta det er! Haha och jag lyckades även sänka mitt betyg på sista matteprovet, jag glömde bort att vi skulle ha prov XD. Sen finns det mer ämnen jag har MVG i, men lärarna vågar inte sätta det för att dom tror man ska sänka sig. :P

Bild - MVG
Biologi - MVG
Engelska - VG
Fysik - VG
Geografi - VG
Hemkunskap - MVG
Historia - VG
Idrott - VG
Kemi - VG
Matematik - G
Franska - VG
Musik - VG
Religon - VG
Samhällskunskap - VG
Slöjd - VG
Svenska - VG

/Vicky


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hoppas d kan svara på den här frågan också.. :3 Vilket gymnasie vill du gå eller vilken inriktning?

2011-06-20 @ 10:28:28
Postat av: PATRICIA

jättebra betyg ju ;)

2011-06-20 @ 10:55:08
URL: http://patriciabjorkmans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0