Solles pain in the ass dag.

Idag var Solle pain in the ass, bara sprang, hängde i handen och ja som han kan vara. Då var det ju super bra att jag hade Anna där som talade om för mig vad jag skulle göra. Det är faktiskt av dessa lektioner när han visar sin mörka sida som jag får ut mest utav :) Det släppte lite i slutet och jag hade kontroll på honom vilket kändes jätte skönt. Vi kom även överens om att jag ska prova att tävla honom på tre delat nu i helgen eftersom att han blir "bättre" stark på det. Fick även låna en tjockt två delat gummi bett som jag ska testa rida med imorgon lite innan vi åker. Tanken med det bettet är eftersom att det är så tjockt så vill vi att han tar mer stöd i bettet,  det kan bli jobbigt i början men det lönar sig i längden! :)

Sitter just nu vid köks bordet och bloggar medans jag är social med Ida som är här på besök från stallet och mamma. Mat dags nu, sen bär det av till stallet igen för att göra Toledo lite ren tills dom kommer. :)


/Elina

Kommentarer
Postat av: Susanne - Vinn ett schabrak

Har du slutat och träna för hans eller kompleterar du hans träning med Annas, bara en fundering har för mig att du träna för honom tidigare?

2011-06-21 @ 18:23:59
URL: http://straningsdagbok.blogg.se/
Postat av: Emme

Vilket fint pannband, var har du köpt det?:)

2011-06-23 @ 15:49:21
URL: http://elitdressage.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0