en riktig bråkstake

wihoo, upptäckte nyss att det funkade kanoners att blogga via mobilen, vilket betyder att ni kommer kunna få live bloggning direkt ifrån stallat ;)

Alla hästarna har gått bra idag, Solle och Frans fick ett pass på ängen och Tolle i skogen. Det sista jag gjorde var att rida Gino, vilket inte gick sådär jätte bra. Anledningen till att jag red honom var för att han är väldigt bråkig och bockar, sparkar osv, så vi skulle se vad han gjorde med mig. Ställde inga krav på honom när jag red utan försökte mest få allt att rulla på harmoniskt, det gick bra i skritten och traven till att börja med, i galoppen så började han bocka och kicka, när jag gick på honom då med skänkeln så gjorde han sånna här hopp samtidigt som han kicka och bocka osv. Försökte mest tänka frammåt, hålla igång honom hela tiden samt hålla upp huvudet. Gick sedan ner i trav där han var relativt posetiv innan galoppen, sen var han förbannad i traven också och kickade, bockade och höll på...

Jossan och Frans

/Elina

Kommentarer
Postat av: Emmie Jarl

Nu ska jag ha min första bloggtävling, detta är hur lätt som helst! Skicka din finaste bild på dig och din häst till [email protected], och kommentera på detta inlägget. Jag utser ut den finsate bilden och vinnaren får en gratis gästbloggning. Det menas med att du skriver till mig vad jag ska lägga ut på min blogg om dig och din ponny, plus bilden förstås. Du får en gratis länkning med :D



2011-06-14 @ 21:52:48
URL: http://ponilover.devote.se
Postat av: johanna

vem är Gino ?

jag va och prov red en c-ponny som hette så , och va exakt som du beskriver honom när jag red honom.

kan det vara samma?



svara gärna i ett inlägg , och lägg gärna ut en bild på honom också :)

det skulle vara jätte snällt!

2011-06-15 @ 01:10:01
Postat av: Ida

har han ont nånstans kanske? :O

2011-06-15 @ 16:23:35
URL: http://ridbrudsen.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0