några svar

vad bra att du skrev om detta, tack! :)

men en sak jag har undrat över.. alltså vem kollar upp egentligen om man är kvalad till den klassen man hoppar?

om någon som t ex har nollat en La, och sen går vidare till msv a, kollar någon upp det och märker att det är fel eller?

eller ja, även om man har nollat 2 st La och sen hoppar en msv b, kollar någon att det stämmer?

och sen, hur är det i dressyren? får man starta vilken klass man vill (typ LB utan att ha tävlat innan) utan att "kvala"? (hur gör man det isf, vilken procent ska man ha då?)

får man starta vilken lättklass man vill typ i hoppning med?

VÄLDIGT tacksam för svar! :D

Jag tror att det står i deras system hur många nollor man har osv. I hoppning så får man starta vilken lätt klass man vill utan att behöva kvala. När man vill hoppa msv klass så behöver man däremot kvala. För att få hoppa MSVB krävs 3 dubbel nollor i LA, och för att få hoppa MSVA så 2 dubbel nollor i MSVB. Jag tycker att det är jätte bra att man behöver kvala för att hoppa MSV så att inte vem som hellst kan göra det.  Jag vet faktiskt inte hur det är i dressyr, det får Vici ta och svara på! :)

jättesynd tycker jag! men jag har varit med om samma sak ett flertal gånger så jag vet hur det känns :) Men jag har en fråga till dig elina! jag såg att du låg bra till efter kvalen till ridsport ponny cup finalen! har du ngt kval kvar och tror du att du kommer komma till final? :D själv hoppas jag att du gör det för jag har följt dig länge och det skulle bli kul att äntligen få se dig och solle in action i göteborg i augusti! ! :D

Jag vet faktiskt inte om jag kommer till final, allt kan ju hända. Men jag tror faktiskt det, förra året kom dem till final på 10 poäng och jag har 16 poäng en så länge. Jag har hitils bara hoppat ett kval, för att få komma till finalen behöver man ha hoppat 2 kval, så nästa och sista kvalet som går blir i början av augusti i Tierp. Hoppas verkligen på att få komma till finalen,  det är ju trots allt en väldigt stor ponny cup! :)

Så om det är bed A:1a så hoppar alla grunden innan omhoppningen börjar?
Precis! :)

kul att du har solero :) köpte ni han av emteryd eller har han haft nån mellan. såg något om danmark?vi var ofta på samma tävlingar förr (2004-2005 kanske?). hur gammal är han? fick för mig att han var ganska gammal på den tiden och det är ju jäkligt starkt att hålla msv a nivå typ 7 år eller vad det blir (om jag kommer ihåg rätt) för en äldre ponny, speciellt i hans tempo ;) han är sjukt fin, grattis till en underbar ponny :)

Vi köpte honom från Emteryd. Dock hade han stått i Danmark i nåt år för försäljning, men han  blev inte såld pga av att han var så svår. Det är flera som tror att han är väldigt gammal, men han är faktiskt född 1998 och är 13 år.  Han är verkligen super fin, tack! :D

Vem är Jossan? :)
Min lilla syster! :)


hänger inte med så bra, men vrf rider jossan frans? :S
Jag känner att jag och Frans börjar bli helt på olika nivåer, jag vill upp i klasserna till MSVA och han har inte den kapaciteten att han kan ta mig hela vägen. Just därför har jag Solle som jag satsar fullt ut på som kan gå de högsta klasserna så får Jossan ha Frans och köra LB och LA och kanske någon MSVB.

/Elina

Kommentarer
Postat av: Irma

En blogg jag verkligen kan rekomendera är http://ponnyplanket.blogg.se

Trotts att designen är lite tråkig och rörig tycker jag ni ska läsa den. Innehåller allt från tips, roliga historier, tävlingar, lite skvaller, tips på fina ponnysar tillsalu , man får tips om lite mindre bloggar också.

Jag tycker iaf att den är bra!



2011-07-07 @ 23:40:00
URL: http://irama.blogg.se/
Postat av: ida

jag ska precis köpa mina första sporrar till min welsh, (min tränare tyckte jag skulle testa med sporrar).. vilka tycker du jag ska köpa, vilken storlek osv? =)

2011-07-08 @ 13:08:12
Postat av: Amanda C - Lundbyryttarna

Kan inte du göra ett inlägg om vilken höjd som är vilken nivå? :) Jag vet vilka höjder dom lätta klasserna är i (upp till LA ) men vilka höjder heter vad sen? :)

2011-07-08 @ 18:40:23
URL: http://lundbyryttarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0