Gästbloggare nummer 3

Hej!
Jag har fått äran att gästblogga hos Ponilovers vilket jag tycker är jätte roligt!
Men det är iallafall jag som är Vilma som nu äger Elinas förra c-ponny Timjan. Jag har ägt henne i 2 år nu och dom har såklart varit dom bästa i mitt liv!

Jag är född -98 och bor i Gävle, ca 15 mil från Stockholm. Jag älskar att rida, vara med kompisar, blogga, och så.
Timjan är ett New Forest sto född -97 med 139 cm i mankhöjd. Vi har tävlat upp till 90 cm (f.d LB) men med mindre bra resultat. Hon är super att hoppa på träningar, där vi hoppar upp till 120, men på tävling så vill hon inte. Hon stannar och har gjort sen vi köpte henne, Elina berättade självklart för oss men vi trodde väll att det skulle gå på lägre höjder, men nej då. Vi kommer runt nu, så det är bra! Men trottsallt, hon är ju ändå ett sto! ;)

Jag har startat någon dressyr tävling på henne men med inte över 55 %, så det säger väl sitt? Men det var ett år sen och hon har gjort sjukt stora framsteg sen vi började träna för Maggan. Hon kommer till Storvik (ca 15 minuter från Gävle) 1 gång i månaden och har en träningshelg där vi alltid är aktiva. Hon går nu nästan alldeles stadigt i form och jobbar nu med samling. Jag har siktat in mig på att starta LA:1 innan sommaren 2012 vilket jag tror kommer gå bra!

Timjan är en väldigt speciell ponny, som tar lång tid att rida in sig på. En egentligen för svår förstaponny för mig, men det förstog jag inte då. Men se, det gick ganska bra ändå! Hade aldrig kunnat få en bättre ponny än henne, som verkligen passade mig.

Jag har haft möjligheten att träna för grymma tränare! Dessa gav verkligen resultat:
Maggan (dressyr), Malin Nordin(dressyr, har tävlat Timjan i hoppning), Emilia Löwenborg (hoppning, har tävlat Timjan), Leif Hall (hoppning), Anita Engholm (hoppning)

Dock tränar jag inte för alla längre.
Nu tror jag att jag har sagt mitt!
Men om ni vill följa min och Timjans utveckling, tveka då inte att klicka in på http://skimmelmupparna.blogg.se
som jag driver med en av mina närmaste vänner, Wilma som har en c-ponny.
Nu kommer lite bilder!





Visst är hon fin? :)
Förlåt om ni tycker det blev för mycket bilder!
Tack för att jag fick gästblogga! :) / vilma http://skimmelmupparna.blogg.se



Kommentarer
Postat av: Manalicous - foto & mode bloggen

hejhej!!

Nu kör jag igång med dagens blogg.

spam är tillåtet & glöm inte att gilla min blogg å¨facebook & lägga till min blogg på bloglovin så gör ja desamma till dig. Men du ska inte glömma att kommentera allt du gjort & skriva ett inlägg på din blogg om att du är med i dagens blogg hos mig med länk.



dagens blogg hittar du här ----> http://manalicious.blogg.se/2011/july/kor-igang-med-dagens-blogg.html#comment



du måste inte göra allt (öka chansen)



KRAM LYCKA TILL <3

2011-07-14 @ 16:56:18
URL: http://manalicious.blogg.se/
Postat av: alva

Aw, vilken gullig uppsyn den där ponnyn hade :) <3

2011-07-14 @ 20:45:53
URL: http://alvadrommar.se/
Postat av: Marit

Åh våran förra ponny Timjan som vi köpte innan Elina köpte henne...Hon är så go :)Hon är speciell och så söt,ge henne en pus från oss,så få vi komma en annan gång och hälsa på,vi blev sjuka förra gången,synd nog !

2011-07-14 @ 23:44:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0