Gästbloggare nr 2

Hejsan alla Victorias och Elinas bloggläsare!

Jag fick chansen att gästblogga här! Och såklart tackar man ju inte nej. Eller ja, många fick chansen, men jag "vann".
Jag vet egentligen inte vad som fick mig att börja läsa Vicky och Elinas blogg från början, men jag antar att det beror på att jag alltid följt Linn och Braven. Sen så följde jag väll helt enkelt med hit.
Varför jag läser deras blogg? Det är inte så svårt! Jag gillar det dom skriver, dom har superfina hästar och rider superbra! Dom skriver lixom inte onödiga saker, så allt känns läsvärt.

I alla fall, jag heter Caroline Bågfeldt. Vissa kanske känner igen mig från min gamla blogg "ponyfocus". Och vissa kanske aldrig har sett mig innan. Så vi tar en presentation och lite sådär. Carro va namnet, jag är född 96 och bor i den lilla staden Kalmar. Jag är oftast ganska ärlig och säger vad jag tycker. Jag försöker att hålla mig glad och så, och jag tycker jag oftast lyckas. Dock har jag lite svårt att ta emot kritik så då kan jag bli på annat humör ;) haha. Jag vet inte hur jag ska förklara mig, men kag försöker oftast gå min egen väg, inte ta efter andra lixom. Sen har man såklart förebilder och så. Men jag går lixom inte fter ett grupptryck. Jag tar oftast egna insiativ och visar att man kan göra som man själv vill.


Jag har ridit på ridskola sedan jag var 7 och dom senaste månaderna har jag även haft egen ponny. Min ponny har efter lite knas flyttat ifrån mig och nu har jag en liten låneponny för försäljning. Sedan ska jag köpa egen ponny igen. Jag har inte tävlat så mycket i mitt liv, men det är det jag vill och med lite tålamod och kämpande så tror jag att jag kan klättra uppåt i klasserna. Jag rider i alla fall och "min" ponny står även på Kalmar bygdens fältrittklubb (KBF) som vissa kanske redan känner igen då även Sara står där ;) Jag har aldrig haft en tvekan om att flytta därifrån. Vi har en lago stor ridskola, vi har chans att tävla på ridskolans hästar och ponnyer och man utvecklas verkligen bra. Tycker jag! Och eftersom våran klubb är i en sådan bra "storlek" så har vi alla så bra gemenskap. Alla är kompisar m.m.

Chancy heter alltså "min" ponny, eller den ponny jag lånar som även är till salu. Hon är ett sto f-1999 imp. holland på 144 cm. Hon har gått LB(hoppning) med tidigare ryttare och LC med mig. Jag har haft henne i snart en månad så vi har inte hunnit göra så mycket :) Det är i alla fall en helmysig häst med hjärtat på rätt ställe och ställer ALLTID upp för sin ryttare. Hon hoppar allt du styr mot och är även fin i dressyren. Dock är det hoppning hon gillar mest. Jag har inte så mycket mer att säga om henne. Underbar ponny helt enkelt. Jag kan länka annonsen på henne ;) HÄR!
Och här kommer även lite bilder och en film på oss :)


Om jag lämnat något intressant så finns jag på min blogg - baraacarro.blogg.se
Jag skriver om allt jag känner för, hästar, tävling, träning, outfits, bilder, filmer och så mycket mycket mer.

Du kan även följa mig och Chancy på bloggen. Så kika in vettja :)

Kram - C

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du vet ingen som är ute efter c-ponny?

2011-07-13 @ 21:31:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0