Gästbloggare nr 1

Hej!

Leonora heter jag och jag har fått den stora äran att gästblogga hos Ponilovers :D
Men jag är 13, eller om 5 dagar fyller jag 14 :) Jag bor också på Ekerö och har min ponny uppstallad på ett stall som heter Rastaborg. Jag har varit och kollat i Elinas stall för att ev. fytta dit, sen om dom skaffar ridhus. :)

Min Ponny heter Hembys Sapfo och är ett New Forest sto född 2001 & 140cm i mankhöjd (maxad C-ponny) .
Jag har faktiskt bara haft henne i exakt en vecka! Innan hon kom till mig har hon gått MsvA i hoppning & Lb dressyr :) vi har såklart inte tävlat något än men är faktiskt anmäld till 2 tävlingar i slutet av sommarN.

Mitt mål med Sapfo detta året (2011) är bara att placera oss i Lc. Vill inte ha för håga mål, även om jag vet att hon kan. Nästa år 2012 vill jag starta New Forest SM :D Och gärna ha placeringar i Lb och vara startklar La.
I dressyr? Jo nån dressyr tävling ska jag väll starta xd Dock brinner ju vi för hoppningen!

Innan jag fick Sapfo hade jag en "hyr ponny" från Karlshems Gård (på ekerö) Kelly hette hon och var en liten C-ponny med bara 134cm i mankhöjd. Kelly var 14 år och hade inte gjort någonting innan mig. Men tillsammans startade vi (bara) upp till Lc (80cm) felfritt, sen blev det för högt, (Tyckte Kelly).

Om ni vill fortsätta läsa mer om min och Sapfo's utveckling tillsammans så hittar ni mig HÄR 
Min blogg heter www.ponnibrudar.blogg.se och den "driver" jag tillsammans med mina två nära kompisar Alice & Maire :) Bloggen handlar främst om hästar och allt som rör hästar o så :D Ta er gärna en titt om ni har lust!

Så, det var nog allt. Men kan ju slänga in lite bilder på Sapfo & mig, dock har vi inte så många bilder att bjuda på en.









Sådär ja. Nu är jag klar :)
TACK ELINA FÖR ATT JAG FICK GÄSTBLOGGA!

puss o kram
/Leonora

Kommentarer
Postat av: Natalie

Victoria:

Du skrev förr att du provred Attyrory Black Cat, han är väl mer hoppinriktad och du är väl i grund och botten dressyrryttare? Annars har jag missat nånting! :D

2011-07-13 @ 02:43:22
URL: http://hoppryttare.wordpress.com
Postat av: Hanna

Vilken hingst är sapfo efter? :)

2011-07-13 @ 11:57:18
URL: http://hannahh.arehojd.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0