ridpass



Mint
Red ut en sväng med han eftersom att Jossan fortfarande är sjuk.
Gick faktist att rida någorlunda eftersom att skaran inte var lika hård så dom gick igenom den väldigt lätt.
Men iallafall så kunde man trava lite, han var jätte uppspelt och ville bara springa, så försökte bara få honom att trava lungt och sen så skrittjobbade jag han lite.


Frans och Solle fick åka en sväng till ridhuset.

Frans
Satte på en gummisnodd på han så att han skulle jobba och inte bara dra upp huvudet.
Gick bra faktist när han kände att han hade den där, sen efter ett tag så tog jag bort den helt och han jobbade på lika bra.


Solle
Han var väldigt spänd idag.
Mamma kände det redan när hon gick runt med honom i ridhuset och när jag red så var han springig, så jag låg och trava honom lite och red serpentiner så han blev lugn delvis men för det mesta så var han lika springig och spänd.
Galloperade lite med han också för att kolla om han var lika där, men faktist så var han mycket mycket bättre.
I traven efter galoppen så blev han bättre, och var lugn och slappnade av delvis, så slutade där när han gick som bäst.

                                         

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0