Svar på frågestunden del 1 av Vicky

På dressyrtävling, har du benlindorna under transportskydden eller lindar du på plats ?

Svar: Lindar på plats ;)

Först, LOVE BLOGGEN

1.Varför valde du att köpa en fjording och rida dressyr på ( inget illa ment )
2. Väljer du märken före kvalitet? '
3. När du köpt Braven, fick du typ hot och sånt? Läste nämligen om en tjej som köpt en häst och blev hotad för att hon köpt den hästen.

Svar: 1. Asså jag tänkte mig inte rida dressyr ibörjan, jag ville bara ha en häst som jag verkligen gillade. Det bara klickade med Roxi.
2. Kvalitet före märke.
3. Jag blev hotad av ngn när jag köpte Braven.

Vad har du för mål med din ridning 2011?:)

Svar: Tävla Fjord-Sm på Roxi och få bra placering och bli bästa junior, försöka kvala till Fjord-NM. Rida DIV1 med Braven med bra resultat. ;)

vad tycker du om att skvallerbloggarna skriver att braven har tappat muskler hos dig ?

inget illa menat alls.
du har ju inte haft han länge och hittat exakt alla knappar för att rida ihop honom ordentligt. :)
han lider inte utav det, för han har ju i vilket fall som helst ett bra hem !

Svar: Dom hade tagit helt orättvisa bilder. Men allt man kan göra är bara att skratta. Jag tror inte någon av har sätt Braven efter jag fick honom, bilder gör inget rättvisa. Sen var det ju så att han hade fått stått ett tag innan jag fick honom, pga en minimal ansträngning och lite annat, så det kan ju hända att han tappat muskler.
Sen har ju mina tränare sagt att han fått mycket muskler sen jag fick honom (både Hans, Ulrica och Lena). Så vilka tycker ni jag ska tro på? ;)
Sen är det ju så att jag inte lärt känna honom och vi inte är jätte tajta än men jag lovar att vi kommer bli det en dag! Jag kan också lova att han trivs hur bra som helst, och han är helt underbar! ♥

kan du ge några råd till en som ska tävla för förstagången med sin häst i dressyren men bara en klubb?

Svar: självklart kan jag det! Första tävlingen med sin häst brukar (iaf jag) tänka som en träning. Försök få en bra känsla i ridningen, och var nöjd själv. Ha inte så mycket krav för då brukar det gå som bäst. Försök alltid tänka positivt också. :)

1.denhär frågan hör inte till hästar men har du nån pojkvän? :)
2.Vad är din bästa upplevelse inom hästar?

Svar: 1. Nej det har jag inte.
2. Det är lite svårt att beskriva men allt som jag gör med mina hästar är den bästa upplevelse jag kan få. :)

jag har själv en fjording som är duktig i både hopp och dressyr men jag vet hur mycket kommentarer som jag har fått och du oxå antagligen om att fjordingar inte är riktiga hästar osv.

så till frågan, hur har du bemött dessa människor som har ifrågasatt din fjording? om det någonsin hänt dvs ;)

Svar: Det har aldrig hänt att någon ifrågasatt min fjording. Men det har hänt precis när jag fick henne att jag fick kommentarer som "du kommer aldrig kunna tävla på henne" och "sälj hästen och köp en bättre". Men när dom fick se hur bra det gick för mig har dom ångrat vad dom sagt och dom har  aldrig sagt något sånt igen.

Jag har aldrig fått negativa kommentarer om Roxi på den här bloggen. Men det har ju stått t.ex. "jag brukar inte gilla fjordingar med din var skit fin", alla får tycka och tänka precis som dom vill men jag tycker att fjordingar är fina och jag har absolut ingenting emot dom. Men självklart tycker jag min Fjording är FINAST av dom alla!

Hej! Badade man med hästarna på taffsnäs? Isåfall, hade ni en baddag eller fick man gå ner när man ville? Hur högt hoppade man? Hur såg en vanlig dag ut? Har bokat läger där i sommar och undra om du ville skriva om lägret :) (har sett att du gjort det förut, men om du vill skriva lite till) ERAN BLOGG ÄR BÄST!!! :D Sluta aldrig blogga vad som än händer!
kram :)

Svar: Vi badade en 1 el 2gånger med hästarna på taffsnäs, men det var med sin grupp och man fick inte välja själv när man skulle ner dit. Vi hoppade runt 50-90cm, beroende på vilka hästar man hade. Jag ska inte dit i sommar, tyvärr. Jag kan skriva om en dag på taffsnäs i ett senare inlägg! ;)

1. Vem kommer du tävla mest på 2011, Braven eller Roxi?
2. Vad är dina mål 2011 med dina hästar?
3. Betalar du eller dina föräldrar alla saker till hästarna?
4. Hur lägger du upp ditt dressyr pass en vanlig dag utan tränare?

Svar: 1. Det vet jag faktiskt inte, men förhoppningsvis precis lika mycket på båda! ;)
2. Roxi: Bli placerad på Fjord-SM och bli juniormästare. Kvala till Fjord-NM.
   Braven: Få bra resultat och komma med i DIV 1 laget. (dom som får bäst resultat i alla tävlingar man åker på, får tävla i laget)
3. Min pappa betalar det jag behöver mest. Dom "onödiga" sakerna måste jag betala själv.
4. Kan skriva om det i ett annat inlägg! ;)

hur förberder du inför tävling? :D
skulle inte du tävla med braven snart? :/ när???? :D :D

LYCKA TILL ! :D

Svar: Jag kan skriva det i ett annat inlägg också! ;)
Jag ska ut och tävla den 19mars (två veckor?) med både Braven och Roxi på gripens ryttarförening! :)




Kommentarer
Postat av: Amanda

Du svarar alltid sånna kloka och förståndiga svar Victoria. Du är verkligen en person att se upp till även om vi är jämngamla :)

2011-02-28 @ 22:11:22
Postat av: Ello Almér - Team Lyckås

Ses på Gripen! :) Ska bli spännande att se dina fina ponnys live!

2011-03-01 @ 01:16:44
URL: http://teamlyckas.blogg.se/
Postat av: ida

Jag ska okså till gripen!:D vilka klasser ska du tävla?:)

2011-03-01 @ 08:08:05
URL: http://phaffners.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0