svar

Julia om ut och gå:
Menar du att du inte släpper ut dina hästar alls, bara för att det är halt?
Jag menar, klart man är rädd om dom men då får man ju faktiskt ta och brodda dom eller lösa det på något annat sätt. Hästar är inte gjorda för att stå inne hela dagarna, och det är inga porslinsdjur.

Svar:
Ja jag menar att jag inte släpper ut mina hästar för att det är glas halt i hagen just nu, snön håller på att smälta sen har det regnat på det och sedan frysit på så det finns inget stopp alls, och hela hagen är bara som en is gata..
Klart att jag har broddar på mina hästar, vem har inte det på vinter liksom?!?
Solle får inte gå ut eftersom att han hat halkat och sträckt sig och det är våran kiropraktor som säger och Frans står inne dels för att det är halt och för att hålla Solle sällskap.
Ska jag vara ärlig så tror jag faktist inte att dom dör om dom står inne nu i några dagar, vi går ju fortfarande ut och går med dom en hel del så dom får röra på sig, tänk då alla kända dressyr hästar som inte får gå i hagen nån gång, då kan man fråga om det är porslins djur eller hästar.
                               

Kommentarer
Postat av: Ida

Så är de tjejer när man har endel läsare, man "måste" förklara från grund och botten varför man gör på ett visst sätt, tyvärr.

2011-02-04 @ 00:20:06
Postat av: sonntags, en hästblogg

de är ingen fara med att ha hästarna inne över dagarna för att de är för halt. de skyddar ju hästen mer en att den ska få onödiga skador. Tycker du gör helt rätt i att låta dem stå inne.

2011-02-04 @ 00:57:30
URL: http://sonntags.blogg.se/
Postat av: lina

Tror inte hästarna tar någon skada av att stå inne nån dag. Om du tror dom tar skada av det, hur skulle du, Julia, göra om veterinären beodrade boxvila?

Hade ju varit skillnad, Elina, om det bara hade varit halt på väg till hagen, då hade du ju varit liite löjligt, men nu är det ju i hela hagen, då skulle jag inte vilja ha min häst ute ;) Speciellt när hästarna kan bli skrämda i hagen. Dom kan ju fortfarande halka även om de har brodd.

2011-02-04 @ 14:42:26
Postat av: Jessie (Harry)

Bra svar på tal gumman, bara löjligt att lägga sig i och komentera sånt.

är ens egens val och JA hela deras hage är is, och det vet jag för att jag står i deras stall..=)



2011-02-04 @ 18:27:26
URL: http://jessiebettan.blogg.se/
Postat av: Sarah

haha, jag har inte broddar på min häst ^^

2011-02-05 @ 09:37:20
URL: http://saaraholsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0