Solle överpigg

Åkte till stallet runt 9, red först Frans ut i sommarhagen, det var så himmla mysigt, och snön var alldeles pudrig, ville inte sluta, men eftersom att jag ska tävla imorgon så red jag kanske bara 20 minuter och det gick jätte bra! :)

Fick sen också lov att rida Cappi, han hade tydligen bockat en del förra helgen med Joanna så då skulle jag få rida. Men han gjorde ingenting faktist! I början var han lite stel så jag travade honom på en åtta, sen blev han mycket mjukare!

Solle gick jag med i 1 timme, verkligen pigg, man märker att han har överskotts energi, går knappt att leda honom.
Så vi släppte ut honom i hagen idag med Frans för att han skulle få göra nånting med energin, han blev jätte glad och sprang runt och bocka och höll på. Så nu har han några små sår på benen, men lunare är han iallafall! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0