ridpass



Gick en sväng med Solle i en timme, riktigt jobbig att leda idag... Försökte bitas hela tiden,så när han inte lyssnade någonting så körde jag lydnad.
När jag stanna så skulle han stanna bakom mig, när jag backa så skulle han backa, när jag gick skulle han gå, när jag satte mig ner så fick han sänka huvudet och när jag ställde mig upp så skulle han ta upp huvudet.
Alltså som att jag var hans ledare, mycket bra övning, och han lyssnade mycket bättre efter det och försökte inte bitas, men sen när han började igen så gjorde jag om samma grej.
Kan rekomendera om du har en jpbbig häst eller om du bara allmänt vill träna lite! :)

Imorgon kommer Kicki, hoppas verkligen att jag kan börja rida nu, man märker att han börjar få överskotts energi.


Sen så tog jag in Frans och red honom i sommar hagen, han gick verkligen jätte bra och jobbade på bra, har faktist inget dåligt att säga om honom idaag! :)


Nu ska jag skynda mig till bussen och åka hem till min farmor, vi ska nämligen prata om våran resa och vad vi sak göra och så, ååh vad jag längtar tills vi åker! :D


Kommentarer
Postat av: Sandra

Fiina hästar:)!

2011-02-06 @ 15:45:32
URL: http://minitjej.blogg.se/
Postat av: sara

Varför har du två hästar?

Jag menar inget elakt elr så, bara undrar ;)

De flesta som har c-ponny köper en d-ponny när de växt ur c-ponnyn. Men du är ju inte förstor för Frans ;)

2011-02-06 @ 20:52:33
Postat av: anna

lite nya bilder vore härligt!! :)

2011-02-07 @ 15:42:29
URL: http://memycucumber.blogg.se/
Postat av: beccii

har kanske missat nått, men varför kan du inte rida solle när du kan rida frans? :D

2011-02-08 @ 15:26:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0