nya presentrationer om mina hästar.

(tidsinställt inlägg)
Vi har fått en hel del nya läsare på bloggen så tänkte göra nya presentationer om mina hästar!

Frans
Eller Misteur du Gasseau dåra som han heter på riktigt är en Fransk import(därav namnet Frans) med pappan som en connemara och mamman okänd.
Han är en C-ponny valack på 10 år, fyller snart 11.
Jag fick honom när han var 8 år gammal och har haft han i snart 2½ år och dom åren har varit med både framgång och motgång, men åren har varit helt underbara med denna ponny och jag hoppas att det blir fler!

Frans är en jätte mysig ponny i all hantering, och ställer alltid upp för sin ryttare i alla lägen!
Med föregående ryttare hade han tävlat upp till LA.
Bara några dagar efter jag fått honom så startade vi våran första tävling, skol-DM med 1 pet. Jag minns att precis innan vi skulle gå in på banan så reste han sig ganska så högt så jag blev jätte rädd :P

Våran andra tävling så startade vi en LD-LC med bra resultat.
sommaren 2009 så debuterade vi LA med vinst, är inte det sjukt att man vinner sin första LA? jag tycker att det var lite små coolt iallafall :P.
Efter några starter i LA så var vi kvalade MSVB, sista nollan satte jag på DM 2009, där vi även tog hem guldet. 
I  början av 2010 debuterade vi MSVB med ett stopp, 4 fel.



DM guld 2009


Debut LA


Solle
Solero 33 då som han heter fick jag hem hastigt på mindre än en vecka sen första gången jag hörde talas om honom (tänkte  berätta mer om det sen) Han är en isabell D-ponny valack född 98, alltså 12 år gammal.
Jag har haft han i nästan precis 1 år och 2 månader.

Den här hästen är helt underbart mysig och älskar att bli gosad med.
Dock när man ska knäppa täcken eller leder honom så är han inte lika mysig då han är lite bitig av sig...

Jag hämtade som sagt hem honom ifrån danmark där han vunnit baltic cup med en ryttare där nere, och då visste jag lika med noll om den här hästen.

Vi har haft både framgång och motgångar, första tävlingen var LC-LB med blandade resultat.
I början av våra LA så var det segt med att få in nollor, han bara rev eller stoppa.
Sen så rullade dom in en efter en.

Vi debuterade MSVB i sommras med 2 pet, 8 fel.

DM 2010 vann vi på Edsbro som enda ekipaget som nolla i båda rundorna, faktist våran första vinst ihop också! :P
Senaste tävlingen så vann vi hela södertörn ponny cup och ett sadelskåp värt 5.000 kr.


Solle i Danmark.


Våran debut på tävling


Bild från våran debut i MSVB


DM guld 2010


En av klasserna på Södertörn som ingick i cupen, LA, 110 cm



Kommentarer
Postat av: Rebecca

Om ponnyn är född 98 så är den väl 13? inte 12 :)

2011-02-09 @ 14:30:50
URL: http://rebeccaeisengarten.blogg.se/
Postat av: Ninni - en satsande ridskoleryttare

Hejsan! :D

Kolla gärna in min blogg:

http://pauliinanilsson.blogg.se , även kallad "En satsande ridskoleryttare".



Jag har nu en tävling, "Dagens blogg". Där du kan vinna en länk till din blogg!! Det ändå du behöver göra är att kommentera "Jag är med".



btw. Väldigt fin blogg ^^

2011-02-09 @ 21:23:53
URL: http://pauliinanilsson.blogg.se/
Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

Du rider så bra! :)

2011-02-10 @ 16:07:53
URL: http://lizzylover.blogg.se/
Postat av: Victoria

Du har riktigt snygga ponnies :)

2011-02-10 @ 21:26:44
URL: http://victoriafrida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0