jadå

Humliis på bilddagboken om lite saker jag vill ha ;D:
Fråga om nuvarande header.

Varför har du pessoa på Roxelina?

Alla har rätt att rida på vad dom vill för bett. Jag hade det på Roxi när jag oftast bara red ut och hoppade, nu har jag pelham/tredelat. Jag vet att det väldigt många som är emot det bettet, jag kan säga att Roxi aldrig har gått så bra på något annat bett, hon blir så stumm i munnen med andra bett. Jag har nog testat det mesta. Man ska aldrig ändra på ett vinnande koncept.

Nu är det ju så att man absolut inte ska sitta och dra hästen i bettet, det är inte där "bromsen" sitter. Man får ta och rida lite med överskänkeln!

Men som sagt, jag rider inte med det bettet ofta.

Så eftersom många frågar, nu vet ni och ni behöver aldrig fråga mer :)



Emilia om Taffsnäs:
asså lite konstig fråga jag ställer men jag har aldrig kunnat klura ur den själv. när man är på ett ridläger med fullt av fjordingar i hagen hur hittar man då den man själv har hahah? :D Roxelina är den finaste fjordingen som jag sett, helt ärligt ni är så grymt fina tillsammans!

På Taffsnäs står alla fjordingarna i en enda hage. Då har dom klippt nummer på rumpan på dom för att dom ska kunna hitta just den hästen dom ska ha. I stallet hänger en lista över alla nummer dom olika hästarna har. ;)

aw Tack så jätte mycket! :')


Kommentarer
Postat av: Felicia Holm

Hur blev det med foderstaten? :D

2011-02-04 @ 00:05:44
URL: http://dressyrgalna.blogg.se/
Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

Haham coolt att klippa nummer! :P

2011-02-04 @ 20:47:57
URL: http://lizzylover.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0