DAGENS RIDPASS

Red faktiskt 3 pollar idag, hehe. Hade hand om Mary.

Började med att rida ut på Frans en sväng imorse. Eftersom att det var minusgrader så fick de inte så mycket styltor så fick passa på då de stått ett bra tag, hehe. Jag märkte iallafall att han hade överskotts energi (vilket bara är skönt, eftersom att han annars är rätt seg) Han var på tårna och va ganska istadig i munnen. Kunde iallafall gallopera på några vägar så det var bra. Han skötte sig iallafall, trots överskottsenergin så kunde han jobba på.

Mary red jag ut med som på Frans. Hon har snösulor så henne var det inga problem med. Jag tycker att hon är väldigt lik Frans att rida. Ligger på i gångarterna (förutom skritten) men ändå lyssnar bra på förhållningar. Även hon har väldigt lätt för att låsa sig fast i bettet. Men rör man lite föriktigt på det hela tiden så blir hon mjukare. Även hon gick bra.

Solle fick en sväng till Rastaborg där Sofia skulle träna för Malin. Skulle bara följa med för att få rida igenom Solle samtidigt. Väl där så frågade hon om jag ville vara med, så det var jag. Solle var rätt lugn trots att han stått i några dagar. Dock var han ganska stark men det är han i princip alltid. Vi red marakrbete med bommar, sen i slutet låg jag och Solle och rullade på två räcken som låg på 1 meter. Jag är verkligen nöjd med honom och Malin tyckte att han var väldigt häftig och att jag red honom väldigt bra vilket var jätte kul att höra! :)

Jilar tip desa stjern effekter eler nåt :$

/Elina

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hoppade du för Malin Fagerlund? :)

/Amanda G.

2011-12-22 @ 21:17:35
Postat av: Anonym

Jag skulle vilja vara med i dagens blogg! :)



--> http://dressageponnyn.blogg.se <--

2011-12-22 @ 21:29:03
URL: http://dressageponnyn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0