Bravens rygg!

Eftersom alla vill ha en till förklaring till bravens rygg, här kommer det igen.


Enligt min tränare hade han redan en dålig musklad rygg när jag fick honom
sedan fick vi en sadel utprovad till honom som sedan gav verk i ryggmusklaturen. Vi var då på Ultuna och han fick behandling och råd om hur vi skulle träna upp ryggen och att vi behövde byta till en annan sadel, vi fick då kontakt med Linn och köpte hans gamla sadel. Vi håller nu på att bygga upp hans styrka och ryggmusklatur med tömkörning/ridning, enligt veterinären kommer det ta ca 6månader.


Så nu vill jag inte ha kommentarer om det här! Det är ett avslutat kapitel, nu vill jag bara se framåt, ha roligt med honom. :)



Så nu vill jag inte ha kommentarer om det här! Det är ett avslutat kapitel, nu vill jag bara se framåt, ha roligt med honom eftersom han är nu välmusklad och jag kan rida honom som vanligt. :)

/Vicky

Kommentarer
Postat av: cicci

När Linn hade honom så hade han ju en jätte bra musklad rygg och hade inga problem med den, så jag tror inte att den var dålig när du fick honom ;)

2011-08-21 @ 15:18:13
URL: http://davyeenponny.blogg.se/
Postat av: Emma Elfstrand - hästblogg

med tanke på att han och linn tävlade SM, och att han var grymt välmusklad och såg trevlig ut hos henne så tror jag inte att han hade dålig rygg när du fick honom. Hon har ju dessutom skrivit att flera experter kollat igenom honom och inte hittat något fel på ryggen.

2011-08-21 @ 18:00:03
URL: http://catago.blogg.se/
Postat av: cicci

SV: Jaha, okej fel av mig ;) sorry!

2011-08-21 @ 18:03:08
URL: http://davyeenponny.blogg.se/
Postat av: vendela

hoppas de går bra sen !:)

2011-08-21 @ 18:04:31
URL: http://hillaryochfleur.blogg.se/
Postat av: Paulina

Han hade visst dålig rygg när Linn hade honom!! Såg dom flertalet gånger irl och Braven gick bara uppkrullad i nacken och arbetade med 0% rygg. Och jag vet att ni tänker att hon tävlade SM osv, men vissa dommare har ju sina favoriter , och på SMet gick det ju inte så värst bra ? ;) Eller ja 32 av 35 st ...



Så han hade inga muskler i ryggen, dessutom visar Linn aldrig bilder när han inte har någon sadel på sej satt.

2011-08-21 @ 18:17:00
Postat av: Anonym

håller me

2011-08-21 @ 18:59:34
Postat av: Linnea

Om jag inte minns helt fel så skrev Linn långt innan han såldes att han kunde haft mer ryggmuskler. Förstår förresten inte varför det här blir en sån stor grej.. Stå på dig Victoria!!

2011-08-21 @ 21:51:55
Postat av: Sofia

nolifers där uppe som är avundsjuka, han hade ju stått innan? kom igen victoria du klarar de här!

2011-08-21 @ 22:31:15
Postat av: Anonym

öhm men linn sa att han var helt frisk i ryggen när han såldes.. Låter som nån av er försöker skylla på den andra..

2011-08-21 @ 23:51:51
Postat av: Anonym

ryggen såg dålig ut, på nästan alla bilder när hon hade han. Men han krökte fint på nacken, eller hur?



Ne, du gör ett bra jobb, och bra att börja ordentligt med en ny häst. Jag gillart!

2011-08-22 @ 08:28:09
Postat av: rebecka

jag kommer ihåg att både braven och philliac hade låsningar i ryggen när linn hade dom;)

2011-08-22 @ 15:50:48
Postat av: Lisa

Rider man som Linn, med hög nacke och sänkt rygg så får hästarna ryggproblem. Undra varför båda hennes ponnier hade problem?

2011-08-23 @ 17:50:00
Postat av: Team Norrlandsryttarna!

Tycker "anklagelserna" på dethär är lite överdrivna. Det är ju så, alla hästar förändras ju när dom byter ryttare,omgivning, stall, kompisar, mat osv. Det är ingenting som ska skylla på någon eller klankas ner på osv.



Linn och Viktoria rider väl olika, det gör vi alla. Vi vill ha hästarna på olika sätt, vi bygger upp muskler på olika sätt, tränar våra hästar på olika sätt. Man kan inte jämnföra ryttare hur som helst, och just i det här så tycker inte jag att det finns varken rätt eller fel. Tycker Viktoria rider honom bra, och huvudsaken är ju att dom trivs tillsammanss som ekipage!



Stå på dig viktoria, du gör ett bra jobb med honom, that's it!

Man ska inte lyssna på avundsjuka bloggläsare som bara bedömmer efter ögonblicksbilder. Vi hejjar på dig, och tror på dig!

2011-08-23 @ 23:10:51
URL: http://teamnorrlandsryttarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0