frågestund del 1

Har  du nån gång ångrat att ni startade bloggen?

Svar: Egentligen inte, men det finns stunder som jag känner att jag inte hinner med att blogga, så jag vet inte hur det kommer bli sen när skolan börjar. :/

 

Vilken av dina föräldrar är mest insatt i ridningen, och hjälper dig? :)

Svar: Min pappa såklart! han är med mig så gott som varje dag! Men han kan inte hjälpa mig med själva ridningen, så där måste jag klara mig själv och det tycker jag faktiskt är riktigt skönt! :)

 

Hur  bortskämd är du på en skala med tanke på att du har en häst som kostade grymt mycket?

 Svar: Bara för att jag fick en riktigt fin ponny betyder inte att jag är bortskämd. Jag köper sällan saker som kostar mycket (märkessaker) för att jag tänker att det finns även lika fina men billigare saker nån annanstans. Jag går inte runt med Pikeur, Kingsland och andra märkessaker, hur ofta ser ni mig bära det? Kvalitén kommer före märket!

Så om jag tar en skala från 1-5, så är jag nog en 3.
 

sjukt fin frågestund bild btw ;)
roxi ser ut att ha blivit mycket finare på kort tid. iaf vad man kan se på bilderna. förut kunde hon se lite markbunden och tung ut men wow vilken skillnad. rätta mig om jag har fel men ni ser ut att ha utvecklats jättemycket på senaste tiden! Har jag rätt? varför eller varför inte?

Svar: Tack så mycket! :)

Vad roligt att du märker skillnaden! Hon har blivit kralligare och hon har fått ett helt annat steg, det där hände precis efter SM, det var bara något som helt plötsligt klicka till! Sen tycker jag att jag och Roxi har utvecklats tillsammans enormt mycket på kort tid


Januari 2011


Juli 2011

 

När började du tävla, i vilken ålder?
Har du någonsin gjort illa dig när du ramlat av en häst?
Är det bara du i familjen som är hästintresserad?

Kram!


Svar: Jag tävlade min första tävling 2007 med min shettis som jag hade då. :)

Jag har fått utdragna ligament vid nyckelbenet (fast dom trodde jag hade brutit nyckelbenet), jag har sträckt mig tusentals gånger, fått blödningar. Men ingen riktigt allvarligt som tur är! :)

Det är bara jag som är hästintresserad, men min pappa tycker det är väldigt roligt! :)



Vad är ditt mål med braven?
Har braven skadda i ryggen? eller något? eftersom du inte har ridit honom på ett tag!
/Ida Bra blogg!

 
Svar: Jag vill tävla SM på honom i dressyr, det är målet, sen om jag uppfyller målet sätter jag ett nytt mål!

http://ponilovers.blogg.se/2011/august/utkast-aug-21-2011.html#comment

Jag rider honom 3gånger i veckan ibland fler. :)



har du fått din första kyss en? :)


Svar: haha ja det har jag :)

 

Brukar du tänka lite på hur du rider när det är nån som fotar? :)


Svar: Inte när Linnea eller pappa fotar, då rider jag precis som jag brukar. :)
 

Vem är roligast att rida av Braven och Roxi?
och vem tycker du är 'lättast' och rida? :)
Grym blogg!

Svar: Båda är roliga, men Braven skulle jag kunna och sitta och rida i timmar!
Roxi! Hon är inte svårriden men hon är svår att få i rätt form! :)

Tack!



Om du måste sälja nån av dina hästar vem skulle du sälja och vem skulle du behålla? :D
Beskriv dig själv som person?
Beskriv Elina som person?
Är du duktig i skolan?
Vilka bloggar läser du?
Har du kontakt med bravens förra ägare?


Svar: Jag skulle inte tänka mig kunna sälja nån av dom.
Hmm.. Jag är en snäll, rolig, målmedveten och en otroligt envis person. :)
Elina.. Hon är snäll, väldigt rolig, konstig (på ett bra sätt dock xD), envis. Jaa hon är liksom one of a kind. ;D
Jag är väl rätt duktig, jag har VG/MVG i alla ämnen.
Bloggar jag läser är dagligen (kom ihåg att jag är dressyrryttare ;D) :
http://dressyrmupparna.se/
http://dressageponys.blogg.se/
http://dressyrfjollorna.blogg.se/

Jaa jag har kontakt med Linn! :)




1. Vem av Braven och Roxi är lättast att hantera hemma och på tävling?? :D

2. Hur många besökare hade ni första dan och nu??

3. Hur börjar du dina ridpass?? :D

// Ellen :) <3



Svar: 1. Det är väldigt olika faktiskt och det beror på från dag till dag. Ibland är Roxi lättast på tävling, ibland Braven och det är samma sak hemma. :)

2. Första dagen hade vi 367besökare och nu har vi runt 1000besökare per dag! :)

3. Jag brukar skritta i 10 minuter med långa tyglar, sen jobbar jag i skritten kanske 5-15min, sen börjar jag trava i ett bra tempo i rätt låg form i båda varven. Samma sak med galoppen.



/Vicky


Kommentarer
Postat av: Anonym

ungadressyrryttare.blogg.se är oxå en dressyrblogg om du vill läsa :) jag tycker den är bra :)

2011-08-19 @ 23:15:31
Postat av: ewe

du svara aldrig på min fråga:/

2011-08-20 @ 07:14:24
Postat av: Lamia / VINN KINGSLANDTRÖJA!

Vad är det för fel på Bravens rygg? Hur ligger sadlarna om han är så öm?

2011-08-20 @ 21:01:09
URL: http://lamiamichelle.blogg.se/
Postat av: Annika

Kan du inte förklara hur du menar med Bravens rygg? Som det står nu låter det som att han var dålig redan när han kom till dig!

2011-08-20 @ 21:39:26
URL: http://annikaljb.blogspot.com
Postat av: Jessie

Gud vad roligt att du läser våran blogg, det hade jag ingen aning om, haha! Roligt eftersom du är en utan dem jag ser upp till (A)

Riktigt tråkigt att ni ska sluta blogga, kommer sakna er otroligt mycket :/

2011-08-23 @ 20:29:55
URL: http://dressyrfjollorna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0