några tävlingar i höst

Tävlingar som jag är anmäld nu i höst till är (det kommer säkert bli fler senare):

♥ 20augusti, Roo Gård, hoppning, LD+5 med Roxi.

♥ 4september, Bergsviks Ridsportförening, dressyr, LB:1 & LA:1 med Roxi.

♥ 18september, Nyköpings Ridsällskap, Fälttävlan, P70 med Roxi.

Som ni ser ska jag inte tävla Braven nått som det ser ut just nu. Det är mitt egna val och jag vill inte ha kommentarer om att jag inte tar vara på hans kapacitet, för det är just det jag gör, tar vara på hans kapacitet. Det kanske blir nån tävling senare om jag tycker han är redo. :)

Men jag och Roxi ska ha kul i höst iaf! Hoppning, Dressyr och Fälttävlan! Det kommer bli så fruktansvärt roligt att tävla fälttävlan!! :D



/Vicky

Kommentarer
Postat av: Evelina

Jag tycker du gör helt rätt, du vet bäst själv vad som är rätt för Braven, och det ska ju kännas bra för dej också. :)

Sen att man har en ponny/häst med kapacitet att tävla i den främsta eliten, betyder faktiskt inte att man måste det. En ponny/häst har man för så mycket mer än bara tävling, så det är ju inte alls en självklarhet att tävla.



Själv rider/har jag ridit hästar med enorm kapacitet, bl a en c-ponny som har gått (och kan fortfarande) 130-hoppning med vinster, men dessa hästarna trivs både som tävlingshästar & "hobbyhästar". Jag har inga större amibitioner just nu, står mellan att köpa egen häst och då eventuellt börja tävla mycket mer och verkligen satsa, fortsätta rida dessa 3 hästarna (samt några andra på gården ibland, i utbildningssyfte) eller lägga ner helt, men tillbaka till ämnet, köper jag en häst så ska den både röra sej & hoppa väldigt bra, men det betyder inte att jag ska tävla SM för att den har kapaciteten. :)

2011-08-17 @ 00:12:56
Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

Du tävlar fälttävlan dagen innan min födelsedag. Då kan det ju inte gå annat än bäst ;D

2011-08-17 @ 00:40:31
URL: http://lizzylover.blogg.se/
Postat av: Ina Ögren - Ponnyskruttarna

Alla säger detsamma till mig. Jag har en läromästare på 18 år som är grym på hoppning, gått Msv. Han har också haft problem med ryggen på grund av sadeln och alla tycker att jag är helt tokig som inte tävlat fastän jag har haft honom i ett halvår. Men jag tycker inte att han är redo för det, då han måste få mera muskler på ryggen och rumpan.



Dessutom ska man inte tävla förrän det känns riktigt bra, tycker jag. Så jag tycker du gör heelt rätt med Braven! :D

2011-08-17 @ 08:42:10
URL: http://ponnyskruttarna.wordpress.com/
Postat av: Helena

Åh vad roligt! Lycka till! :) önskar att man kunde tävla fälttävlan i norrland också, för min pålle älskar att hoppa naturhinder! :D

2011-08-17 @ 10:03:17
URL: http://travgalen.se
Postat av: Jossan

Bergsiviks är väl den 4 september? :P Jag ska nämligen också dit!

2011-08-17 @ 14:58:40
URL: http://dressyrponnisarna.blogg.se/
Postat av: Amanda

Ska också vara med i Nyköping! Fälttävlan är typ det roligaste som finns! :D

2011-08-17 @ 16:43:43
URL: http://mandapanda.blogg.se/
Postat av: Linnea - En ponnyryttare

Säger som den första kommentaren, det är alltid en själv som vet bäst över sin ponny och det för först och främst känslan som jag går efter när jag väljer höjder och klasser med min D-ponny :)

2011-08-17 @ 18:35:40
Postat av: agnes

hej asså det här får du absolut inte misstolka! jag är helt på din sida med att inte börja tävla med braven än men jag undrar lite varför han inte skulle vara redo? är det för ryggen eller tycker du inte att ni har ridit ihop er tillräckligt mycket? vore intressant att veta eftersom det inte riktigt har framgått i något inlägg eller det tror jag inte iallfall?

2011-08-17 @ 19:28:28
Postat av: sara

kan du inte berätta varför? :)

2011-08-17 @ 19:53:16
Postat av: emelie

åh va kul att du ska till nyköping! jag var där förra året med min fjord och knyckte en andraplacering i p70, är grymt sugen på att åka iår igen, men tyvärr blir det inte så... önskar dig lycka till iaf och kan säga att det är väldigt bra tävlingsplats och dessutom fint i nyköping! :)

2011-08-18 @ 08:58:56
URL: http://fjordyy.webblogg.se/
Postat av: Lotta

hej jag undrar hur hög din fjording är :) ?

2011-08-19 @ 13:48:38
URL: http://onlyyoursnessie.blogg.se/
Postat av: ELISE

vad kul! :D jag ska också till nyköping och tävla då, så då lär vi möta varandra ;) ni är iaf GRYMMA!

2011-08-21 @ 18:35:37
URL: http://eliisevogniild.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0