Braven

Igår fick Braven komma ut i sommarhagen, efter jag hade lekt lite med honom på ridbanan. Cappi hade fått kommit in i hagen också, så vi satt där en bra stund och kolla så att det skulle gå bra. Det såg så bra ut, dom stod och kliade varandra så vi tänkte att det inte skulle vara några problem.

Så efter en timma så stod jag i stallgången och gjorde iordning Roxi, hörde jag pappa säga att jag skulle komma ut. Då såg vi att Cappi och Braven stod och langa sparkar på varandra, och ingen slutade. Så jag och pappa kasta oss in i bilen och körde full rulle mot hagarna. Ida som red i hagen bredvid hade gått in i deras hage och tagit med Braven.

Det var ingen fara med honom, han hade fått två små jack som blödde och sen 5andra som inte blödde, utan håret var bara borta. Så han kommer säkert vara lite öm idag, så det blir ingen träning med honom, jag tar med Roxi istället.

Cappi hade 2små sår också, båda klarade sig väldigt bra!

Det är alltid sånt här som kan hända när dom gör upp rangen eller att det är någon som blir sur. Nu får Braven bara stå i hagen med Roxi. :)

Här kommer lite bilder på Gino och Braven i sommarhagen för ett bra tag sen:


/Vicky

Kommentarer
Postat av: emma

åh vilka fina bilder!

2011-08-14 @ 12:03:26
URL: http://eeemmas.blogg.se/
Postat av: emma fors / forzi.blogg.se

såå snygg häst å så snygga bilder!

2011-08-14 @ 12:41:10
URL: http://forzi.blogg.se/
Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

Åh, mysiga bilder :)

2011-08-14 @ 13:30:14
URL: http://lizzylover.blogg.se/
Postat av: Izabella -TEAM LYCKÅS

Men gud är det gino!? :o heter han igentligen oh just call me gino? i såna fall har jag för inte så länge sen stått i mitt stall och jag red honom ett tag innan han vart såld :) "vart" står ni? du behöver inte säga exakt var osv men i stort sätt :)

gud vad kul! :)

2011-08-14 @ 20:29:05
URL: http://teamlyckas.blogg.se/
Postat av: Anonym

vad muskler han har tappat.. borde inte du ta tag i seriös träning snart?, eller du kanske inte vill tävla?

2011-08-15 @ 14:54:21
Postat av: Linn

Jag känner också igen namnet Gino (Oh just call me Gino). Det finns en tjej som heter Daniella som ägde honom för ett tag sedan men sedan så sålde hon honom. Han stod i ett stall i Bollebygd där jag hade häst innan.

Kan det vara samma häst?! Tycker att jag känner igen honom på bilderna. :-)

2011-08-15 @ 21:49:15
Postat av: Linn

Jag känner också igen namnet Gino (Oh just call me Gino). Det finns en tjej som heter Daniella som ägde honom för ett tag sedan men sedan så sålde hon honom. Han stod i ett stall i Bollebygd där jag hade häst innan.

Kan det vara samma häst?! Tycker att jag känner igen honom på bilderna. :-)

2011-08-15 @ 21:49:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0