RPC final

Såg på ponnysanning att det var en tjej som skrev att jag stoppade ut mig på första hindret i finalen. Och ja det gjorde jag, men varför skulle jag komma över det när jag gick in på banan helt inställd på att jag inte skulle komma över första hindret... Jag gick banan 1-4 sen gick jag bara igenom det andra lite snabbt utifall att ett mirakel skulle hända. Varför gick jag in med den inställningen undrar ni säkert nu?

Jo första dagen var det fullständigt kaos. Regnade som satan, banan var helt blöt och lerig, för att inte prata om framhoppningen, staketen var riktigt låga runt om, det var lågt och allt vara bara som en stor smet. Så jag bara höll honom och vågade inte alls rida på underlaget, dels för att jag trodde att han skulle halka och dels för att efter hindrena brukar han öka lite, och då fanns det inget att stoppa mot. Jag gick in på banan helt medveten om att allt skulle gå åt skogen, och mycket riktigt.

Dagen efter så vågade jag rida honom mer, Jag fick ett stopp på första hindret och sen red jag på mycket bättre, men fortfarande inte bra så vi gick runt resten klockrent med ett pet. I MSVB så  var han faktiskt fin, han stoppade på 3an för att jag tog tillbaka honom för mycket, sen hoppade han jätte bra, till 7a7b  så kom vi in väldigt fel men han räddade där, efter det kom vi helt i obalans och fick ett stopp på 8an som var en trippel, tar på mig allt själv.

Igår så efteranmälde jag mig till en LA, han var super fin hela tiden, sen till 7an som var en kombenation så slappnade jag av eftersom att han var så fin, och då räckte ju det för att vi skulle få 2 stopp där. Efter det så ville jag igentligen inte starta finalen, jag litade inte på honom helt enkelt. Dessutom är inte Solle en häst med bra självförtroende, så det självförtroendet han hade när vi kom var ju helt borta. Men eftersom att vi endå var där så hoppade vi iallafall. Och somsagt, han kändes hur jäkla fin på framhoppningen, men såfort vi kom in på  banan så vart jag osäker och det smittade av sig på honom, så jag tycker inte att det är det minsta konstigt att han stoppade ut sig på 1an.

Jag tar helt enkelt på mig allt detta själv och vi åker upp till Färingsö och hoppar en lokal LC, LB bara för att bygga upp tilliten till varandra igen, och bara ha roligt. Jag stryker alltså mig från Jump club. Nu jävlar ska vi vara BACK ON TRACK till gagnef!

Och nu var det även riktigt jävla surt eftersom att det var final, men so what. Inget jag kan göra åt saken. Och man kan ju endå se det possetivt, 16 i ridsport ponny cup är inte så dumt :P


Det går upp och ner, nu går det jävligt mycket ner. Men vi klarar det här vännen, vi ska bli bäst!

/Elina

Kommentarer
Postat av: veronica

Jag tycker att det är ett väldigt modigt och moget beslut du tar genom att kliva ner ett par klasser! Det är inte alla som vågar erkänna att dom behöver det. Bra där!! Kämpa på! JAg håller tummarna för er:)

2011-08-22 @ 10:52:59
URL: http://sindarvelukas.blogg.se/
Postat av: EMMA

ni som är så fina kan fixa det mesta! PUSS

2011-08-22 @ 11:19:47
URL: http://emmamalia.blogg.se/
Postat av: Anonym

Fan va tråkigt för dig att helgen inte blev så bra. :/ gash va tråkigt att du inte ska till JUMPCLUB också! De går ju LB där?!

Aja, nice att vi ses i Gagnef! :D <3 /Matilda Nerell

2011-08-22 @ 11:39:44
URL: http://matildanerell.blogg.se/
Postat av: Lina

Hej fin blogg :D

Läs, kommentera och följ gärna min blogg via bloglovin, följer eran blogg, den är jätte bra!:)

Läs om mitt och min hästliv och vad som händer m.m fick hennne för ett 26 juli så hon är ganska ny :)

Men läs kommentera och följ gärna vår blogg :D

http://ryttarre.blogg.se

2011-08-22 @ 15:04:11
URL: http://ryttarre.blogg.se/
Postat av: Lamia / VINN KINGSLANDTRÖJA!

Väldigt moget av dig att gå ner ett par klasser när ni har en svacka! Alla har toppar och dalar, ni är snart uppe i dom klasserna igen.

2011-08-22 @ 15:18:49
URL: http://lamiamichelle.blogg.se/
Postat av: Anonym

Måste bara säga att jag såg bog varenda runda du red på RPC, och jag tycker din häst är så otroligt fin!! Och du red honom otroligt bra, man såg ju att han verkligen inte var lätt! Och sen behöll du lugnet när han stannade istället för att smälla till honom flera gånger med spöt (som dom flesta andra gjorde). Du rider verkligen jättebra! :)

2011-08-22 @ 17:53:46
Postat av: viki

Åh, tycker verkligen om eran blogg! :D

<3

2011-08-22 @ 18:09:06
URL: http://vikisblogg.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Jätte fin blogg! Titta in på våran oxå!

2011-08-22 @ 19:11:45
URL: http://alwayshorses.blogg.se/
Postat av: Amalia

Vet inte om du kommer se denna kommentaren men jag hoppas att du gör det. Jag, som inte ens har häst och inte är ute och tävlar lika mycket som du, blev tveksam redan när du skrev att det var rörigt på framridningen och dåligt underlag osv. Det spelar så stor roll. Jag tror faktiskt, att du gjorde rätt som tvekade. Jag hade faktiskt tillochmed kanske valt att inte ens starta, pga rädsla för hur tokigt det kan gå och hur lätt hästen hade kunnat skada sig... Var bara det jag vill säga.

2011-08-23 @ 12:11:49
URL: http://muwisthebest.blogg.se/
Postat av: Madde

Bara att ta nya tag Elina! Ni kan ju :)

2011-08-23 @ 22:11:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0