Hag kompisar eller inte?

Jag tycker att det är väldigt viktigt att mina hästar har hag kompisar. Dem blir så himla mycket gladare, dom står och gosar, kliar varandra och busar mm. Majsan och Mint går tillsammans och det går jätte bra, dom står och myser som bara den i hagen. Sen har vi Frans och Solle ihop. Visst Solle kan vara lite jobbig mot Frans ibland, men när dom går i olika hagar bredvid varandra så står dom brevid varandra på varsin sida om staketet. Dom gillar verkligen varandra, dem gnäggar till varandra, om man hämtar den ena såkommer även den andra. Så för mig är det inget som helst tvivel på att mina hästar ska gå ihop. Dessutom så går dem inte ihop så tar dom ut rangen på andra hästar som kan bli väldigt farligt. Nej, jag tror att det är bra för hästarnas psyke att gå ihop. Fine man är rädd att dom ska busa med varandra så nån av dom skadar sig, men olyckor kan hända överallt.

Vad tycker ni? Har ni era hästar ihop eller inte? :)


/Elina

Kommentarer
Postat av: Elli

Alltså det beror ju på, min kompis ponny går ensam för at ponnyn e en "diva" och kaxar mot andra. Men när jag hyr ponny ska den stå tillsammans med andra, så det beror på hur ponnyn e.

2011-08-07 @ 12:22:42
URL: http://Goldenpridepotatis.blogspot.com
Postat av: Jessica

Min häst trivs bäst ensam.. Har testat många gånger med att ha en hagkompis men det slutar alltid med sår på kompishästen och han blir lynnig och vrång mot mig. Han är lyckligare att ha en egen hage med en kompis i en annan nära! :)

2011-08-07 @ 13:12:14
URL: http://caspiantage.blogg.se/
Postat av: Jojjo

min häst står i en hage med 6 hästar till. jätteviktigt att dom får vara hästar, annars förstör man tryggheten hästarna får genom att gå med andra, och tillslut har man en jobbig och osäker häst

2011-08-07 @ 13:24:07
URL: http://dressyrisiktet.blogg.se/
Postat av: Emma

Min häst går i en hage med 3 andra hästar just nu och det går jättebra. I vanliga fall går alla hästar på gården i samma hage och då är dom 9 styckna och det går bra det också! :)

Tycker det är självklart att hästarna ska ha hagkompisar, om det absolut inte går så ska det iaf finnas en häst på andra sidan av staketet i en hage brevid. Hästar är ju faktist flockdjur och mår bäst av det :D

2011-08-07 @ 20:50:20
Postat av: Jenny

Jag tycker om att hästar går ihop men ingen i mitt stall vill ha min häst med någon av deras hästar. De tycker att han är för elak för det och bara sparkas hela tiden, detta är då inte sant då han sparkade en häst för att de inte passade ihop.. Nu har han gått själv i nästan ett år..

2011-08-07 @ 21:45:45
URL: http://flippson.blogg.se/
Postat av: Amanda - satsande ryttare ~ en riktig hästblogg !

Fy vad äckligt ! :o det ser precis ut som min ponny den till vänster ! :o haha coolt :D

2011-08-07 @ 23:34:56
URL: http://perfectpony.blogg.se/
Postat av: Li

Min ponny går tillsammans med två andra ponnyston och det går bra :) Jag håller helt med dig och för mig är det självklart att min ponny ska ha minst en kompis att dela hage med!

2011-08-09 @ 01:36:00
URL: http://linester.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0